معاون اجتماعی دادگستری کرمان:

مالکان بناهای فرسوده ملک خود را تعیین تکلیف کنند

۱۳۹۹/۰۵/۰۸ - ۰۸:۱۰:۴۷
کد خبر: ۱۰۳۶۳۴۲
مالکان بناهای فرسوده ملک خود را تعیین تکلیف کنند
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان گفت: «مالکان اماکن و بناهای فرسوده، مخروبه، زمین و ساختمان‌های نیمه‌تمام موظفند به منظور پیشگیری از وقوع جرایم و آسیب‌های اجتماعی، وضعیت اماکن خود را تعیین تکلیف کنند».

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ سیدمهدی قویدل در جلسه تعیین تکلیف بناهای فرسوده‌ شهر کرمان اظهار کرد: «با توجه به این‌که آسیب‌های اجتماعی در بافت‌های فرسوده زیاد است و این مکان‌ها به پاتوق معتادین متجاهر و کانون وقوع برخی جرایم تبدیل و همچین موجب کم‌رنگ شدن مدیریت شهری و نظارت اداری و اجتماعی، از بین رفتن زیرساخت‌ها، اتلاف اموال عمومی و خصوصی و ایجاد مزاحمت برای عابرین و شهروندان شده‌اند به همین جهت تعیین تکلیف و ساماندهی بناهای مخروبه به ویژه در بافت ناکارآمد (شامل بافت‌های فرسوده و تاریخی) ضرورت دارد».

وی با اشاره به مصوبه‌ دومین جلسه‌ی شورای پیشگیری از وقوع جرم استان مورخ ۲۴ تیرماه ۹۹ افزود: «در جلسه‌ی اخیر مقرر شد معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، پیگیری ساماندهی اماکن مخروبه و ناکارآمد، بناهای فرسوده و بافت‌های تاریخی که متولی آن‌ها شهرداری و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هستند را عهده‌دار شود.».

قویدل اضافه کرد: «مالکان بناهای مخروبه و ناکارآمد که بلااستفاده رها شده‌اند را تعیین تکلیف نموده و شهرداری کرمان هم موظف است با هماهنگی میراث فرهنگی و نیروی انتظامی حداکثر ظرف مدت یک هفته ۱۰ نقطه را در هر منطقه‌ی شهر کرمان مشخص و با هماهنگی مقام قضایی ظرف مدت کوتاهی اقدام مناسب را در راستای وظایف و اختیارات خود به عمل آورند».

وی گفت: «لازم است قبل از اجرای طرح، از طریق رسانه‌های جمعی و اخطار به مالکان اطلاع‌رسانی‌ها انجام شود».

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان یادآور شد: «همچنین شهرداری کرمان بایستی با همکاری و حمایت معاونت عمرانی استانداری ظرف مدت ۲۴ ساعت لیست ۱۳ نقطه‌ی اطراف بازار کرمان و محدوده‌ی بافت تاریخی را مکتوب و با هماهنگی معاونت اجتماعی دادگستری به مقام قضایی ارائه کند».

وی ادامه داد: «شهرداری برابر قانون باید نسبت به تخریب و رفع مشکل بناهای مخروبه به مالکان اخطار دهد و چنانچه از سوی آن‌ها توجهی نشود طبق ماده‌ی ۱۱۰ قانون شهرداری که بیان می‌کند نسبت به زمین یا بناهای مخروبه و غیرمناسب با وضع محل و یا نیمه‌تمام واقع در محدوده‌ی شهر (در خیابان، کوچه و یا میدان) قرار گرفته و منافی با پاکی و پاکیزگی و زیبایی شهر و یا موازن شهرسازی باشد، در صورت عدم اقدام مالک، شهرداری می‌تواند راسا در این زمینه اقدام کند».

قویدل بیان کرد: «مالکان نیز موظفند برای پیشگیری از وقوع جرایم و آسیب‌های اجتماعی در محل بناهای مخروبه‌ی خود، به شهرداری مراجعه و نسبت به تعیین تکلیف ملک خود اقدام کنند در غیراین‌صورت هزینه‌ی تخریب و ۱۵ درصد جریمه نیز برعهده‌ی مالک خواهد بود».

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان همچنین در این جلسه از رفع مشکلات حاشیه شهر کرمان در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: «این موضوع با همکاری استانداری کرمان، شهرداری و سایر دستگاه‌های متولی در دستور کار قرار دارد».

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز