مشاهده گور ایرانی در استان کرمان

۱۳۹۹/۰۵/۱۱ - ۱۱:۴۰:۵۳
کد خبر: ۱۰۳۷۶۹۷
مشاهده گور ایرانی در استان کرمان
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کرمان از مشاهده گور ایرانی پس از چندین سال در منطقه حفاظت شده مردمی منصور آباد رفسنجان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ مرجان شاکری، ضمن اعلام این خبر گفت: یک گورخر ایرانی پس از چندین سال، طی دو روز گذشته در منطقه حفاظت شده مردمی منصورآباد رفسنجان مشاهده شده است.

او افزود: این گور ایرانی، نخستین بار طی گزارشی به وسیله یکی از مرتع داران در منطقه قرق اختصاصی منصور آباد مشاهده شد و طی این گزارش، قرقبانان قرق منصور آباد، پس از گشت زنی و بررسی منطقه موفق به مشاهده و تصویر برداری از این گونه ارزشمند شدند.

شاکری بیان داشت: سن این گورخر ایرانی مشاهده شده در منطقه قرق منصورآباد رفسنجان ۲ سال برآورد شده و بررسی تعیین جنسیت این گورخر در دست انجام است.

او تصریح کرد: احتمال اینکه این گورخر از مسیر بهرام گور استان فارس و از طریق شهربابک به استان کرمان وارد شده باشد، وجود دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان با بیان اینکه چند سال قبل نیز حضور گورخر‌ها را در این مسیر داشتیم، گفت: این گونه، حافظه زیستی بالایی دارد؛ بنابراین احتمال اینکه قبلا در این مسیر تردد کرده باشد، وجود دارد.

او افزود: هم اکنون مسیر گذر گورخر در حال پایش برای یافتن احتمالی گورخر‌های دیگر است.

شاکری با بیان اینکه حضور این گور در منطقه حفاظت شده مردمی رفسنجان، دلیلی بر وجود قابلیت و پتانسیل این منطقه برای حضور این گونه حیوانی است؛ بنابراین این ظرفیت برای انتقال و پرورش آن در حال بررسی است.

 

نظر شما