معاون تربیت بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش استان کرمان عنوان کرد:

هزار سرویس بهداشتی برای مدارس مناطق محروم طی یک سال گذشته ساخته‌ایم/ ۱۳۰۰ مربی ورزش خوب در استان داریم

۱۳۹۹/۰۵/۱۳ - ۱۴:۲۸:۳۵
کد خبر: ۱۰۳۸۹۷۹
هزار سرویس بهداشتی برای مدارس مناطق محروم طی یک سال گذشته ساخته‌ایم/ ۱۳۰۰ مربی ورزش خوب در استان داریم
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: با توجه به اهمیت موضوع و در صورتی که جز وظایف ما نبود، بیش از ۱۰۰۰ سرویس بهداشتی ساختیم و بخشی از آن را نیز در شورای آموزش و پرورش استان، مطرح و حمایت استاندار محترم را گرفتیم تا مدارس در فصل جدید آموزشی، کمبود بهداشتی نداشته باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ ماشاالله میرزاحسینی در بازدید از این خبرگزاری با بیان اینکه بر اساس وضعیت کرونا سه فرض را برای ارائه آموزش‌ها در نظر گرفتیم، اظهار داشت: مدارس هم اکنون کارهای ثبت‌نام و پیش کلاس ها را انجام می‌دهند و کلاس‌ها از ۱۵ شهریور به صورت حضوری، نیمه حضوری و مجازی برگزار می شود.

وی ادامه داد: اصل در آموزش و پرورش برای ارائه آموزش‌ها بر استفاده از شبکه شاد گذاشته شده و این نرم افزار که سال ها راکد مانده بود به صورت اجباری با شیوع کرونا اجرایی شد.

میرزاحسینی با اشاره به استفاده ظرفیت شبکه‌های اجتماعی بیان کرد: شبکه اجتماعی مورد نظر آموزش و پرورش برای ارائه آموزش به دانش‌آموزان در مرحله تقویت زیرساخت‌ها قرار دارد و امکانات مختلفی در این شبکه قرار داده شده است.

وی افزود: وزیر آموزش و پرورش در این شبکه به صورت انلاین با مدیران مدارس سایر کشور جلساتی می‌گذارد‌ و شبکه شاد محدودیتی در تعداد کاربران ندارد که این امر یک امتیاز برای آن محسوب می‌شود.

میرزاحسینی با اشاره به نرم‌افزار شاد تصریح کرد: شبکه شاد از نظر نرم افزاری تقویت شده ‌و در صورتی‌که مشکل شبکه اینترنت وجود نداشته باشد، برای انجام آموزش‌ها استفاده می‌شود.

 وی اضافه کرد: شبکه شاد به ‌مدیران مدارس اجازه می‌دهد که برای هر کلاس یک گروه را تشکیل دهند و امکان حضور و غیاب و تدریس در آن وجود دارد. ضعف‌های شبکه شاد گرفته شده و مشکلی برای آغاز کلاس‌ها در روز ۱۵ شهریورماه امسال احتمالا ندارد.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش استان کرمان با تقدیر از تلاش‌های مدیرکل آموزش و پرورش استان و سایر همکارانش در این اداره گفت: اداره‌کل آموزش و پرورش استان کرمان در برگزاری کلاس های حضوری نیز مشکلی ندارد و در این راستا چهار میلیارد تومان کمک بهداشتی به مدارس دادیم لذا مشکلی در برگزاری حضوری کلاس ها نخواهیم داشت.

وی تمامی مدارس استان کرمان به اینترنت وصل هستند و شبکه شاد امکان استفاده از شبکه بی‌سیم را دارد و‌ در کنار آن از ظرفیت تلویزیون استفاده می‌شود.

وی عنوان کرد: با توجه به اهمیت موضوع و در صورتی که جز وظایف ما نبود، بیش از ۱۰۰۰ سرویس بهداشتی ساختیم و بخشی از آن را نیز در شورای آموزش و پرورش استان، مطرح و حمایت استاندار محترم را گرفتیم تا مدارس در فصل جدید آموزشی، کمبود بهداشتی نداشته باشند.

وی درباره کتب آموزشی دانش‌آموزان نیز گفت: بخش عمده این امر محقق شده و از دانش‌آموزی جامانده می‌تواند ثبت سفارش کند

وی کنترل وزن دانش‌آموزان را دارای اهمیت و جزء پنج اولویت اصلی آموزش و پرورش ذکر و تاکید کرد: غربال‌گری مرحله اول در آبان صورت می‌گیرد و توصیه‌های ورزشی و تغذیه به آنان ارائه و در مرحله دوم غربال‌گری که اسفند ماه است، این هدف سنجیده می‌شود.

حضور معاون تربیت بدنی و سلامت و مدیر روابط‌عمومی اداره‌کل آموزش و پرورش استان کرمان در خبرگزاری برنا

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش پرورش استان کرمان با تاکید بر اینکه همه رشته‌های ورزشی مورد حمایت ما هستند، ابراز داشت: ۱۳۰۰ مربی ورزش خوب در استان داریم که به صورت تخصصی کار می‌کنند.

وی اضافه کرد: پیشتر اساس ورزش قهرمانی، ورزشِ آموزشگاه‌ها بود اما اکنون ورزش و جوانان خوب کار می‌کند، در حوزه دانش‌آموزان اقدامات خوبی صورت گرفته و در این رده سنی در کشور رتبه‌ قهرمانی کسب کرده‌اند.

میرزا حسینی سلامت و بهداشت دهان و دندان را نیز دارای اهمیت پرشماری برای آموزش و پرورش ذکر و تصریح کرد: دندان‌های دانش‌آموزان مورد بررسی قرار می‌گیرد و اگر دانش‌آموزی دندان خراب داشت، درمدرسه ثبت نام نمی‌شود، بسیاری از هزینه‌های درمانی این بخش رایگان و یا یک هزینه بسیار ناچیز دریافت می‌شود

وی ادامه داد: شهر کرمان‌از نظر فضای فیزیکی مدارش مشکل دارد زیرا زمین برای ساخت و ساز در این شهر در اختیار نداریم و مهاجرت‌های بی‌رویه، مدارس را با فشردگی دانش آموز روبرو کرده است.

میرزاحسینی با بیان این که راهبر آموزشی برای ارائه آموزش در روستاهای دورافتاده در نظر گرفته شده است، گفت: مدارس غیردولتی به سمت ورشکستگی می‌روند و شورای نظارت باید به این مدارس کمک کنند که از این شرایط عبور کنند.

وی افزود: در برخی مناطق محروم به علت محرومیت مدارس بسیاری ساخته شده که بدون استفاده هستند.

حضور معاون تربیت بدنی و سلامت و مدیر روابط‌عمومی اداره‌کل آموزش و پرورش استان کرمان در خبرگزاری برنا

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز