وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

کرمان، استانی موثر در پاسداری از میهن، نظام و انقلاب است

۱۳۹۹/۰۵/۱۵ - ۰۷:۱۳:۲۱
کد خبر: ۱۰۳۹۷۷۰
کرمان، استانی موثر در پاسداری از میهن، نظام و انقلاب است
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: کرمان به عنوان یک استان موثر در پاسداری از میهن، نظام و انقلاب مطرح است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ سیدعباس صالحی در ارتباط ویدئوکنفرانس با گلزار شهدای کرمان در طرح سه شنبه‌های تکریم اظهار داشت: هشت سال دفاع مقدس به گونه‌ای با نام و یاد شهید حاج قاسم سلیمانی عجین است و امروز نیز در محفل خانواده شهدای کرمان نام ایشان و همرزمانش مطرح است.

او افزود: کرمان به عنوان یک استان موثر در پاسداری از میهن، نظام و انقلاب مطرح است و فضای دفاع مقدس به گونه‌ای با سردار شهید سلیمانی رقم می‌خورد و انبوهی از عزیزانی که در مقاطع مختلف در کنار او بودند و نمونه‌ای از آن‌ها ۲۳ نفری بودند که در داستان معروف اسارت اسیر شدند، اما روحشان را به اسارات ندادند. اتفاق بزرگی که تبدیل به حماسه‌ای ماندگار در تاریخ ایران زمین و در قالب‌های مختلف روایت شد.

صالحی در ادامه با گرامیداشت ۱۷ مرداد تصریح کرد: خبرنگاری مسئولیت پیام رسانی است به گونه‌ای که انسان به حقیقت وصل شود و حقیقت را منتقل کرده و پیام خواهان و مخاطبانی برای حقیقت بیابد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به شهادت خبرنگاران شهید عنوان کرد: خبرنگاران در مقاطع خاص و ویژه همراه با مسائل اصلی کشور قرار داشتند و از آغاز دفاع مقدس شاهد بودیم که جامعه خبرنگاران و رسانه در کنار مردم قرار گرفت و بخش قابل توجهی از مسئولیت ایام دفاع مقدس را اهالی رسانه به عهده داشتند.

او اظهار کرد: بخش قابل توجهی از اهالی خبر و رسانه در کنار جریان نظامی که به دفاع نظامی پرداخت، روایتگر این حقیقت شدند که چگونه ایران و مردم ایران در معرض تهاجم هستند و با فضایی که در ارسال خبر داشتند، کوشیدند این مظلومیت و خبر را در فضای داخلی و بیرونی عرضه کنند و این مسیر ادامه داشت و در دهه‌های بعد تا امروز خبرنگاران شهید به گونه‌ای عامل دو مسئولیت بودند، هم مسئولیت خبرنگاری و هم با شهادت خود پیام ویژه‌ای را منتقل کردند.

 

نظر شما