مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان:

تا سال ۱۴۰۰ دفترچه بیمه جمع می‌شود

۱۳۹۹/۰۵/۲۱ - ۰۶:۵۱:۳۰
کد خبر: ۱۰۴۲۲۰۸
تا سال ۱۴۰۰ دفترچه بیمه جمع می‌شود
مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان گفت: در نسخه الکترونیک، کار تائید دارو نیز توسط سیستم انجام می شود و سال ۱۴۰۰ سال جمع آوری دفترچه بیمه خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمد جعفری با اشاره به فعالیت های پژوهشی بیمه سلامت اظهار کرد: هدف اصلی پژوهش، تولید راهکارهای اجرائی در مقابل مسائل و مشکلاتی است که در سازمان پیش می آید.

وی افزود: اگر بخواهیم توسعه در هر جنبه اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و ... داشته باشیم، از مسیر تحقیق می گذرد و تحقیقات قلب تپنده سازمان های چابک را تشکیل می شود و اگر بخواهیم کهنگی را از سازمان ها دور کنیم، باید با پژوهش به نوآوری و راهکارهایی دست پیدا کنیم که روش ارائه خدمات در قالب رسالت سازمان را به نفع جامعه مخاطب تغییر بدهیم.

جعفری با اشاره به اینکه رسالت یک سازمان را نمی توان عوض کرد، گفت: بیمه سلامت برای برداشتن بار از دوش بیماران تاسیس شده است لذا از دل پژوهش ها راهبردها استخراج می شود و اگر بخواهیم سازمانی چابک باشیم باید در سطح سازمان های همنام در دنیا واکاوی و مطالعات تطبیقی انجام داده و با همنشینی، به ایده هایی رسید که پیاده سازی آنها موجب شود هرچه بیشتر باعث رفاه و رضایت مخاطبین شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان با اشاره به اینکه باید با تحقیق و توسعه از سراشیبی افول در درون سازمان ها جلوگیری کنیم، بیان کرد: سازمان بیمه سلامت دارای اولویت های پژوهشی در راستای عدالت محوری، سلامت محوری و حفاظت مالی در بیماران است.

وی اظهار کرد: دپارتمان آینده پژوهی بیمه سلامت زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی فعال است و راهکارهای کاربردی از دل پژوهش ها استخراج و استفاده می شود.

جعفری ادامه داد: امسال حدود ۱۰ مطالعه علمی با کمک اساتید هیئت علمی در دست اجرا داریم و عمدتا مربوط به بیماران و خرید خدمت از مراکز درمانی، رفاه و رضایت بیماران در بخش سرپائی و بستری، تغییر شیوه خرید خدمات از مراکز درمانی، ارزیابی وسع ملی خانواده ها و ... است.

دبیر کمیته نسخه الکترونیک کشور در ادامه گفت: بیش از ۱۲ هزار مطب در سراسر کشور و ۶۰۰۰ داروخانه و مراکز پاراکلینیک به سامانه نسخه نویسی الکترونیک متصل شده و این طرح مسیر خود را در دل وزارت بهداشت و سازمان های حوزه سلامت و صنوف پزشکی باز کرده است.

وی افزود: با همکاری همه صنوف پزشکی و کانون های اثرگذار در سازمان های بیمه گر دیگر سیستم نسخه الکترونیک به جای دفترچه جلومی رود و احتمالا تا دهه فجر بیش از ۹۰ درصد برنامه اجرا و تا پایان سال به ۱۰۰ درصد خواهد رسید.

جعفری اظهار کرد: در استان کرمان بیش از ۹۴ درصد از مراکز درمانی با نسخه نویسی الکترونیک همکاری دارند و کاهش کاربرد دفترچه همزمان با سنجش استحقاق درمان در همه مراکز سرپائی و بستری در دست اجراست و تنها قسمتی از برنامه را داریم در کلینیک های دولتی است که در ماه های آتی بتوانیم از جنوبشرق کشور آغاز کنیم و به بقیه کشور تعمیم داده شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان تصریح کرد: در مراحل بعدی در هر گام جدید در استان کرمان به عنوان پایلوت اقدام می کنیم و در یک ماه گذشته بخش های زیادی از برنامه را برای نسخه نویسی الکترونیک در بخش دولتی دنبال کرده ایم.

وی با اشاره به اینکه همه فعالیت ها در جهت رفاه حال بیماران است، افزود: در نسخه الکترونیک، کار تائید دارو نیز توسط سیستم انجام می شود و سال ۱۴۰۰ سال جمع آوری دفترچه بیمه خواهد بود.

جعفری تصریح کرد: با این کار نیاز اصلی پرونده الکترونیک ایرانیان تامین می شود و در سال آینده بحث تله مدیسین(پزشکی از راه دور) را دنبال می کنیم.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان با اشاره به اینکه با اجرای نسخه نویسی الکترونیک در استان ۱۰ درصد از همپوشانی بیمه ای جلوگیری شده است، درباره مطلب مراکز درمای از بیمه سلامت نیز گفت: تمامی مطالبات مراکز درمانی استان کرمان از بیمه سلامت پرداخت شده و در این بخش به روز هستیم.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز