۱۸۷ محکوم زندان های استان کرمان مشمول عفو رهبری قرار گرفتند

۱۳۹۹/۰۵/۲۸ - ۱۱:۰۷:۵۷
کد خبر: ۱۰۴۵۷۵۷
۱۸۷ محکوم زندان های استان کرمان مشمول عفو رهبری قرار گرفتند
رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به این مطلب که 187 محکوم حاضر در زندان های این استان مشمول عفو رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت اعیاد غدیر و قربان قرار گرفته اند، گفت: بنا به تاکیدات ریاست قوه قضائیه زمینه آزادی 98 نفر از این افراد در روز جاری فراهم شده و این افراد به کانون گرم خانواده خود بازگشتند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ یدالله موحد در تشریح این خبر افزود: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب به‌ مناسبت اعیاد سعید قربان و غدیر خم، با عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات دو هزار و ۱۳۵ تن از محکومان محاکم عمومی و انقلاب، سازمان قضایی نیروهای مسلح و تعزیرات حکومتی موافقت کردند که از این تعداد 187 نفر در استان کرمان مشمول این عفو شده اند.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر آزادی 98 نفر از زندان های استان، مابقی معفوین مشمول تخفیف مجازات و تقلیل مجازات قرار گرفته اند.

وی با اشاره به این مطلب 75 نفر از محکومان مشمول عفو رهبر معظم انقلاب اسلامی مربوط به حوزه قضائی شهر کرمان بوده اند، اظهارداشت: 67 نفر از این محکومان نیز مربوط به دادسرای کهنوج بوده اند و پرونده های سایر محکومان نیز در حوزه های قضائی جیرفت، شهربابک، بافت، رودبار جنوب، منوجان، قلعه گنج، راور، بم و سیرجان مفتوح و در جریان اجرا قرار داشته است.

لازم به ذکر است؛ حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم رییسی، رییس قوه قضاییه به مناسبت فرا رسیدن اعیاد سعید قربان و غدیر خم در نامه‌ای به رهبر انقلاب اسلامی پیشنهاد عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات این محکومان را که پرونده‌های عفو آنان در کمیسیون عفو و بخشودگی بررسی شده و واجد شرایط لازم تشخیص داده شده‌اند، ارائه کرد که این پیشنهاد در اجرای بند ۱۱ اصل ۱۱۰ قانون اساسی مورد قبول حضرت آیت‌الله خامنه‌ای قرار گرفته است.

 

نظر شما