مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان :

کرمان جزو سه استان برتر کشور در حوزه توسعه زیرساخت‌های ورزشی است

۱۳۹۹/۰۶/۱۰ - ۱۲:۰۰:۴۴
کد خبر: ۱۰۵۱۵۴۰
کرمان جزو سه استان برتر کشور در حوزه توسعه زیرساخت‌های ورزشی است
مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: به طور میانگین طی یک سال گذشته جزو سه استان برتر کشور در حوزه توسعه زیرساخت‌های ورزش بودیم که این یک افتخار است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ میثم پاریزی، در نشست با اصحاب رسانه ضمن تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) به بیان گزارشی از اقدامات انجام شده از سوی اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان طی یک سال گذشته پرداخت و با اشاره به اینکه سرانه فضای ورزشی یکی از شاخص‌های مهم ارزیابی دستگاه‌های ورزش و جوانان در استان هاست، اظهار داشت: از آنجایی که سرانه فضای ورزشی به ازای هر نفر متراژ سرانه فضای ورزشی بخش بر جمعیت هر منطقه است، لذا سرانه فضای ورزشی استان در سال ۹۲، به ازای هر نفر در بخش سرانه فضای ورزشی روباز ۲۸ صدم بوده است که اکنون ۳۷ صدم است و بدین ترتیب ۳۲ درصد ما در این بخش رشد داشته ایم.

او افزود: سرانه فضای ورزشی سرپوشیده ما ۱۲ صدم بوده که اکنون ۱۶ صدم است و ۳۳ درصد در این بخش رشد را نشان می‌دهد. پاریزی تصریح کرد: در مجموعسرانه فضای ورزشی استان کرمان امروز چیزی معادل با بیش از ۴۷ سانتیمتر است که با توجه به پروژه‌هایی که طی هفته دولت نیز افتتاح شده اند، میزانی نیز باید به این سرانه اضافه شود.

او بیان داشت: اکنون به طور میانگین در بحث سرانه فضای ورزشی با کشور برابر هستیم و استان کرمان میانگینش به تناسب کشور کسری ندارد، ولی در شهرستان‌های استان باید این سرانه به حد استاندارد برسد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان با تأکید بر اینکه سیاست‌های ما در توسعه زیرساخت‌ها و سرانه فضای ورزشی استان توسعه متوازن است، گفت: ملاک عمل ما در توسعه زیرساخت‌های ورزش استان، توسعه متوازن است تا بتوان یک عدد را به طور مساوی در بین شهرستان‌های استان داشت.

پاریزی افزود: علی رغم همه‌ی مشکلات اقتصادی و تحریم‌ها و تأثیر مستقیمی که این مسئله بر تخصیص‌های ما در بخش عمرانی در بین تمام دستگاه‌های استان گذاشت، عمده‌ی اعتبارات ما از محل ۲۷ صدم از ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده تأمین می‌شود که البته، چون این‌ها اصولاً مالیات است، صد درصد محقق می‌شود، اما در سال گذشته تخصیصی که به مجموعه ورزش و جوانان استان‌ها داده شد، میانگین این تخصیص ۸.۵ درصد در تمام استان‌ها بود.

او تصریح کرد: با احتساب نرخ تورم و اینکه بخشی از این تخصیص، اسناد خزانه بود ما مشکلات بسیار زیادی را در بحث تکمیل پروژه‌های عمرانی در سطح استان کرمان پیدا کردیم، اما در کنار همه‌ی این مشکلات با هوشمندی دستگاه و زحمت و تلاش دفتر فنی این اداره کل ما در سال گذشته به لحاظ پروژه‌های افتتاحی با ۴۹ پروژه از مجموع ۴۷۴ پروژه در کشور (بیش از ۱۰ درصد از پروژه‌های افتتاح شده مربوط به استان کرمان بود) به لحاظ پروژه‌های افتتاح شده رتبه سوم کشور و به لحاظ مساحت و اعتباراتی که هزینه شد، رتبه‌ی دوم را در بین استان‌های کشور به خود اختصاص داده است.

پاریزی بیان داشت: به طور میانگین طی یک سال گذشته توانسته ایم، جزو سه استان برتر کشور در حوزه توسعه زیرساخت‌های ورزش باشیم که این یک افتخار است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز