مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان:

سامانه ملی اوقات فراغت، سومین سامانه‌ای که می‌تواند از کرمان در کشور نهادینه شود/تکمیل پروژه های نیمه تمام کرمان نیازمند بیش از ۲۸۰ میلیارد تومان اعتبار است/در سال گذشته عمده اعتبارات‌مان از محل ۲۷ درصد بود

۱۳۹۹/۰۶/۱۱ - ۱۱:۰۵:۲۹
کد خبر: ۱۰۵۱۹۲۶
سامانه ملی اوقات فراغت، سومین سامانه‌ای که می‌تواند از کرمان در کشور نهادینه شود/تکمیل پروژه های نیمه تمام کرمان نیازمند بیش از ۲۸۰ میلیارد تومان اعتبار است/در سال گذشته عمده اعتبارات‌مان از محل ۲۷ درصد بود
مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: سامانه ملی اوقات فراغت، سومین سامانه ای است که می تواند از کرمان در کشور نهادینه شود و ظرفیت های بسیار زیادی را در حوزه خدمات و امکانات در حوزه ورزشی، فرهنگی و ... بارگذاری کند تا مردم با ورود به این سامانه از ظرفیت های آن استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ میثم پاریزی، با بیان این که در سالی که گذشت در مسائل حوزه ورزش، اتفاقات بسیار خوبی افتاد، اظهار داشت: قهرمانی هایی که کسب شد، مدال آوری هایی که صورت گرفت و بحث المپیک و پارالمپیک که متأسفانه به دلیل شیوع کرونا یک سال با تاخیر انجام خواهد شد اما سهمیه هایی که کسب شده و شرایطی که استان کرمان دارد، همه و همه، وضعیتی استان کرمان را در جنوب شرق کشور نسبت به تمام استان ها بسیار بسیار متمایز کرده است.

پاریزی افزود: ما در سطح رقابت‌های لیگ برتر در رشته های ورزشی، ۱۷ تیم ورزشی در بخش بانوان و ۲۲ تیم ورزشی در رشته های ورزشی آقایان داریم که یک آمار متفاوت است نسبت به خیلی از استان‌های کشور و از بین ۱۷ تیم بانوان ما در سال گذشته، ۱۰ تیم ما صاحب سکو و مقام شده اند و از بین ۲۲ تیم آقایان، هفت تیم توانسته اند در سطح رقابت‌های لیگ برتر کسب مقام داشته باشند.

او تصریح کرد: اتفاقات بسیار خوبی در سال گذشته رخ داد، تیم فوتبال مس رفسنجان صعودش به لیگ برتر کشور را قطعی کرد و با ماندن قدرتمندانه تیم گل گهر در رقابت‌های لیگ برتر، اکنون دو تیم فوتبال رفسنجان و سیرجان در رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور بازی می کنند و دو تیم بسکتبال تیم مس کرمان و تیم رفسنجان را در رقابت‌های لیگ برتر کشورداریم.

پاریزی بیان داشت: تیم هندبال کرمان پس از 31 سال توانست با کسب عنوان قهرمانی رقابت های لیگ برتر کشور سهمیه آسیایی کسب کند، تیم تکواندو رتبه سوم رقابت‌های لیگ برتر کشور را کسب کرد، تیم فوتسال بانوان قهرمان لیگ برتر کشور شد، تیم والیبال فولاد سیرجان ایرانیان در لیگ برتر والیبال و تیم تنیس روی میز بانوان هم مقام اول لیگ برتر کشور را برای دومین سال متوالی کسب کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: تیم فوتبال بانوان بم برای هفتمین سال متوالی توانست قهرمانی خود را در رقابت‌های لیگ برتر کشور تکرار کندو تیم شهرداری سیرجان سوم رقابت‌های لیگ برتر را از آن خودش کرد.

پاریزی افزود: اینها عناوین بود که ما توانستیم در لیگ‌های برتر کسب کنیم که خود این تعداد تیم و این تعداد کسب سکو و مقام، واقعاً استان کرمان را بسیار بسیار نسبت به استان‌های جنوب شرق کشور متمایز کرده است.

او تصریح کرد: در سال گذشته عمده اعتباراتمان از محل ۲۷ درصد بود که تنها با ۸ درصد تخصیص مجبور بودیم، پروژه‌ها را پیگیری کنیم.

پاریزی بیان داشت: عمده مطالباتی که مردم در بحث زیرساخت‌ها و نیازهای زیرساختی در مجموعه شهرستان های استان دارند با این عدد تخصیص پیگیریش خیلی سخت است و بخشی از این تخصیص هم از اسناد خزانه است که این دوباره کار ما را برای برگزاری مناقصات و پیگیری امور سخت تر می کند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: خوشبختانه خبرهای خوبی داریم که با پیگیری‌های انجام شده، از بحث اعتبارات خارج از مجموعه وزارت ورزش و جوانان،یعنی اعتباراتی از حوزه وزارت نفت قرار است به مجموعه استان تزریق شود، اعتباراتی نیز از شرکت ملی صنایع مس ایران به عنوان معین اقتصادی قرار است تزریق شود که اینها می تواند بخشی از نگرانی ها و دغدغه های حوزه ورزش استان را پوشش دهد.

او افزود: علی رغم همه محدودیت‌هایی که در حوزه اقتصادی وجود داشته است، طی سال گذشته به لحاظ تعداد پروژه های افتتاح شده رتبه ی سوم کشور و به لحاظ مساحت و عدد هزینه شده رتبه دوم کشور را در بین استان های کشور به خود اختصاص داده ایم.

پاریزی تصریح کرد: اکنون با ثبات قیمت‌ها و ثبات نرخ ارز بالغ بر ۲۸۰ میلیارد تومان نیاز داریم تا پروژه‌های نیمه تمام این استان را تکمیل کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: استان کرمان با تقسیم‌بندی که در سال‌های گذشته صورت گرفت، معین های اقتصادی آن، مکلف شدند در حوزه هایی که تعریف شده کمک کنند و ظرفیت‌هایی را ایجاد کنند و تا ما بتوانیم پروژه‌های نیمه تمام را یک ساماندهی داشته باشیم اما متاسفانه به جز مجموعه صنایع مس و مجموعه گل‌گهر و شهرستان قلعه‌گنج که شرایط متفاوتی داشت، متأسفانه بقیه معین ها کمک نکردند و علیرغم پیگیری‌های زیادی که انجام دادیم اما مدعی بودند که ما در شرایط اقتصادی متضرر شدیم و نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم.

پاریزی به بیان گزارشی درباره وضعیت حوزه جوانان در بین استان های کشور پرداخت و افزود: استان کرمان با داشتن 135 سمن که از وزارت ورزش و جوانان اعتبارنامه دریافت کرده اند، جزو 5 استان کشور به لحاظ کمی است و به لحاظ کیفی نیز با اتفاقاتی که از سوی مجمع سمن های جوانان استان کرمان رقم خورده، سبب شده وزارت ورزش و جوانان نگاه بسیار ویژه ای به استان کرمان داشته باشد.

او تصریح کرد: شاهد راه اندازی سامانه ملی امید زندگی بودیم، سامانه مشاره ای که پایلوت، دفتر مرکزی و دبیرخانه این طرح در استان کرمان وجود دارد.

پاریزی بیان داشت: وزارتخانه ورزش و جوانان، اختصاصاً کارهای شبکه ملی آسیب های اجتماعی را به استان کرمان واگذار کرده که ظرف دو هفته آینده شاهد افتتاح دبیرخانه شبکه ملی آسیب های اجتماعی که بیشتر به مسائل آسیب های اجتماعی نقاط حاشیه ای شهرها می پردازند، هستیم.

او ادامه داد: در صورت حمایت نمایندگان استان، سومین سامانه ملی نیز از سوی استان کرمان در کشور نهادینه شود.

پاریزی افزود: سامانه ملی اوقات فراغت، سومین سامانه ای است که می تواند ظرفیت های بسیار زیادی را در حوزه خدمات و امکانات در حوزه ورزشی، فرهنگی و ... بارگذاری کند تا مردم با ورود به این سامانه از ظرفیت های آن استفاده کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز