رئیس پلیس فتا استان کرمان:

فریب تبلیغات فروش مدرک تحصیلی در فضای مجازی را نخورید

۱۳۹۹/۰۶/۲۴ - ۰۷:۲۱:۴۰
کد خبر: ۱۰۵۸۱۲۴
فریب تبلیغات فروش مدرک تحصیلی در فضای مجازی را نخورید
رئیس پلیس فتا استان کرمان گفت: ترک تحصیل کردگانی که امروزه از موقعیت خوبی در جامعه برخوردارند و برای پرستیژ اجتماعی خود به دنبال خرید مدرک دانشگاهی هستند، بهترین طعمه برای مجرمان سایبری هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ سرهنگ امین یادگارنژاد اظهار داشت : مجرمان سایبری با شناسایی برخی افراد در فضای مجازی به خصوص در شبکه‌های اجتماعی و طرح رفاقت با آن‌ها و وسوسه کردن طعمه های خود برای خرید مدرک دانشگاهی این افراد را قربانی اهداف مجرمانه خود می‌کنند.

وی در خصوص شیوه و شگرد مجرمان سایبری در این خصوص افزود: مجرمان سایبری یا تقاضای واریز وجه به حساب‌های مشخصی را می‌کنند و بعد از گرفتن پول دیگر پاسخگو نیستند و یا با هدایت این افراد به درگاه‌های جعلی بانکی اقدام به سرقت اطلاعات بانکی آن‌ها می‌کنند که در هر دو صورت با توجه به مجرمانه بودن فعل، این افراد حتی جرات طرح شکایت هم ندارند و به راحتی قربانی مجرمان سایبری می‌شوند.

رئیس پلیس فتا استان کرمان یادآور شد: جمع‌آوری اطلاعات متقاضیان از دیگر اقدامات مجرمان سایبری در تبلیغ فروش مدرک جعلی است و بعد از جمع آوری این اطلاعات با مهندسی اجتماعی این افراد را طعمه اهداف مجرمانه خود می‌کنند.

سرهنگ یادگارنژاد گفت: فریب تبلیغات فروش مدرک تحصیلی در فضای مجازی به خصوص شبکه‌های اجتماعی را نخورید و در این خصوص از واریز هرگونه وجه به حساب دیگران خوداری کنید.

وی اظهار کرد: افرادی که در فضای مجازی اقدام به فروش مدارک جعلی می‌کنند و افرادی که این مدارک جعلی را خریداری کرده و در جایی ارائه می‌دهند، مجرم بوده و طبق قانون با این افراد برخورد می‌شود.

این مقام مسئول گفت: هشدار‌های پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنید.

 

نظر شما