جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمان:

کاهش تصادفات رانندگی و تلفات مالی و جانی؛ نتیجه فرهنگ سازی و ارتقاء فرهنگ ترافیک، است

۱۳۹۹/۰۶/۲۵ - ۰۹:۵۵:۰۷
کد خبر: ۱۰۵۸۷۳۹
کاهش تصادفات رانندگی و تلفات مالی و جانی؛ نتیجه فرهنگ سازی و ارتقاء فرهنگ ترافیک، است
جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گفت: از نتایج فرهنگ سازی ترافیکی و ارتقاء فرهنگ ترافیک، حرکت جامعه به سوی قانون مدار شدن و در نتیجه کاهش تصادفات رانندگی و تلفات مالی و جانی است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ سرهنگ رضا سالاری‌نژاد با اشاره به اینکه سازمان های دخیل در ارتقاء فرهنگ ترافیک را می توان به دو دسته تقسیم کرد بیان داشت: اول سازمان هایی که مستقیما در حوزه فرهنگ ترافیک نقش دارند مانند شهرداری، پلیس راهنمایی و رانندگی، دفتر و شورای عالی هماهنگی حمل و نقل و ترافیک وزارت کشور، شورای اسلامی شهر و سازمان حفاظت محیط زیست و...

وی افزود: گروه دیگر سازمان هایی که نقش آنها در ارتقا فرهنگ ترافیک انکارناپذیر است ولی در شرح وظایف سازمانی آنها اشاره ای به موضوع ترافیک نشده است، مانند: سازمان صدا و سیما، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت آموزش و پرورش و مانند این سازمان ها.

سرهنگ سالاری‌نژاد تاکید کرد: در کلانشهرها مشکل ترافیک بخاطر انبوه جمعیت و تولید خودرو و ساخت و ساز بی رویه  بسیار  نمود پیدا کرده است، به طوری که ساعت ها، شهروندان باید وقت خود را در ترافیک به سر ببرند.

این مقام انتظامی اظهار داشت: حضور خودرو در زندگی انسان ها امری اجتناب ناپذیر و حذف آن غیرممکن است ، از طرفی استفاده ناصحیح از این دستاورد تمدنی موجب شده است که این وسیله به یکی از عوامل اصلی مرگ و میر انسان ها تبدیل شود.

وی اظهار داشت: نظر به اینکه انسان قابل آموزش و تربیت است و با آموزش قواعد و مقررات صحیح ترافیکی یا به تعبیری ارتقا فرهنگ نظم و ایمنی ترافیکی می توان از بروز تصادفات تلفات ناشی از آن جلوگیری کرد.

 جانشین رئیس پلیس راهور کرمان خاطر نشان کرد: طبق تحقیقات و نظرسنجی های صورت گرفته به این نتیجه می رسیم که وجود برنامه های ترافیکی صدا و سیما و رسانه های جمعی رابطه مثبتی با ارتقاء فرهنگ ترافیکی دارد و با افزایش پخش برنامه هایی با مضامین ترافیکی، فرهنگ ترافیکی نیز ارتقا می یابد.

سرهنگ رضا سالاری نژاد تاکید کرد: البته نقش بازدارندگی قانون و مقررات و ایجاد محرومیت های اجتماعی برای رانندگان قانون گریز نیز یکی از راه کارهای بسیار اساسی و مهم در کاهش آمار تصادفات رانندگی و ارتقا فرهنگ رانندگی است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز