شهردار کرمان:

پارک ویژه ناشنوایان در کرمان ساخته می‌شود

۱۳۹۹/۰۷/۰۷ - ۰۸:۳۱:۰۱
کد خبر: ۱۰۶۵۱۳۵
پارک ویژه ناشنوایان در کرمان ساخته می‌شود
شهردار کرمان گفت: پارک ویژه افراد ناشنوا و با توجه به نیازهای آن‌ها در شهر کرمان طراحی و ساخته خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ سیدمهران عالم‌زاده در جلسه‌ای که با حضور رییس هیئت ورزش‌های ناشنوایان استان، مشاور شهردار در امور اجتماعی و مشارکت‌های عام‌المنفعه، مشاور شهردار در امور معلولان و تعدادی از افراد ناشنوا برگزار شد، با اشاره به اینکه حق شهروندی، یکی از عام‌ترین حقوق هر انسان در بدو تولد است و وظیفۀ حاکمیت و مدیران شهری، رعایت این حقوق است، افزود: هر اقدامی که شهرداری برای خدمت‌دهی بهتر به افراد دارای معلولیت و ناشنوایان انجام داده، بر حسب وظیفه بوده است؛ چراکه همۀ کسانی که در شهر زندگی می‌کنند، در استفاده از خدمات و تجهیزات شهری، حقوق برابر دارند.

وی یادآور شد: باید بدانیم که هر لحظه ممکن است ما نیز بر اثر یک حادثه دچار نقص عضو شویم؛ بنابراین، باید همیشه خود را جای افراد دارای معلولیت بگذاریم تا بتوانیم نیازها و مشکلات آن‌ها را درک کرده و در راستای رفع این مشکلات تلاش کنیم.

شهردار کرمان تأکید کرد: باید ساختار و فضای شهر و جامعه برای حضور و زندگی همۀ افراد آماده باشد تا افراد دارای معلولیت احساس تبعیض نکنند.

عالم‌زاده خاطرنشان کرد: هنوز ضعف زیادی در قانون‌گذاری برای افراد دارای معلولیت وجود دارد؛ گرچه قانون جدید تصویب و ابلاغ شده، اما هنوز ایراداتی دارد و پشتوانۀ اجرایی و نظارتی لازم برای آن در نظر گرفته نشده است.

وی با بیان اینکه اگر شهرداری‌ها به وظیفۀ خود در قبال افراد دارای معلولیت عمل کنند، بخش زیادی از مشکلات و نیازهای آن‌ها مرتفع خواهد شد، افزود: کارهایی انجام شده، اما می‌دانیم کم و ناقص است.

وی ادامه داد: متأسفانه عقب‌ماندگی شهرهای ما در زمینۀ مناسب‌سازی فضای شهری برای حضور افراد دارای معلولیت بسیار زیاد است و برخی مسایل آنقدر زیرساختی و عمیق است که دیگر قابل اصلاح نیست.

شهردار کرمان افزود: به‌خاطر همۀ نارسایی‌هایی که هنوز برای حضور افراد دارای معلولیت و به‌ویژه ناشنوایان در سطح شهر وجود دارد، عذرخواهی می‌کنم و این عزیزان بدانند که ما تمام تلاش‌مان را در رفع مشکلات آن‌ها انجام می‌دهیم.

عالم‌زاده خاطرنشان کرد: طی سه‌سال اخیر، ستادی برای مناسب‌سازی شهر جهت حضور افراد دارای معلولیت تشکیل شد و از آقای شورش دل‌پسند، که به‌عنوان مشاور در امور معلولان، زحمات زیادی کشیده و دغدغۀ همۀ افراد دارای معلولیت را دارد و پیگیر مسایل آن‌هاست، تشکر می‌کنم.

وی بیان کرد: برای بهبود خدمت‌دهی به افراد ناشنوا در حمل‌ونقل عمومی، لازم است نمادی طراحی شود که نشانگر ناشنوا بودن این افراد باشد تا خدمت‌دهی بهتر و برخورد مناسب‌تر انجام گیرد.

شهردار کرمان با بیان اینکه انجمن ناشنوایان ابتکار عمل طراحی چنین نمادی را به‌دست گیرد، گفت: می‌توان از تجارب و اقدامات سایر شهرها و کشورها در این زمینه استفاده کرد؛ ضمن اینکه سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری هم در این زمینه همکاری خواهد کرد.

عالم‌زاده تأکید کرد: باید بستر حضور بیشتر افراد دارای معلولیت در جامعه را فراهم کنیم و درخصوص نحوۀ برخورد با آن‌ها هم فرهنگ‌سازی شود.

وی با اشاره به اینکه در ساخت تمام پارک‌های جدید، مناسب‌سازی برای افراد دارای معلولیت جزو اولیت‌های مناطق پنج‌گانه شهرداری قرار دارد، افزود: همچنین مناسب‌سازی تمام معابر اصلی شهر، بوستان‌های قدیم و ساختمان‌های موجود، تا حد امکان در دستور کار داریم تا از این طریق زمینه حضور بیشتر و آسوده‌تر این افراد در جامعه فراهم شود.

شهردار کرمان در خصوص ساخت پارک ویژه ناشنوایان گفت: ناشنوایان به ما اعلام کنند که چه خواسته‌هایی دارند تا این پارک متناسب با نیازهای آن‌ها طراحی شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز