مدیرکل اوقاف کرمان:

راهپیمایی اربعین در مسیرهای منتهی به بقاع متبرکه ممنوع است

۱۳۹۹/۰۷/۱۴ - ۰۷:۴۷:۵۶
کد خبر: ۱۰۶۸۶۹۳
راهپیمایی اربعین در مسیرهای منتهی به بقاع متبرکه ممنوع است
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان با اشاره به ممنوع بودن راهپیمایی در روز اربعین از سوی ستاد مقابله با کرونا، گفت: «راه اندازی دسته‌های عزاداری و راهپیمایی در مسیرهای منتهی به بقاع متبرکه ممنوع است».

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ حجت‌الاسلام علی جلالی با اشاره به تصمیمات ستاد مبارزه با بیماری کرونا مبنی بر عدم برگزاری هرگونه راهپیمایی اربعین در سراسر کشور، بیان کرد: «برگزای هرگونه راهپیمایی در بقاع متبرکه استان ممنوع است».

وی با اشاره به اجرای طرح سوگواره‌ی اربعین حسینی در بقاع متبرکه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، افزود: «اجرای طرح سوگواره‌ی اربعین حسینی به منظور تعظیم شعائر حسینی، ترویج فرهنگ وقف، اجرای نیات واقفین خیراندیش، ترویج روحیه‌ی مواسات و کمک مومنانه به اقشار کم‌درآمد از برنامه‌های اربعین امسال در بقاع متبرکه است».

جلالی با توجه به شیوع ویروس کرونا و ایجاد محدودیت‌ها در برگزاری مراسم عزاداری سیدالشهداء در حسینیه‌ها و بقاع متبرکه همانند دهه‌ی اول ماه محرم، خاطرنشان کرد: «تهیه و توزیع سبد غذایی، پخت غذای گرم و اقلام بهداشتی در بین مردم از اولویت‌های اول ادارات اوقاف در ایام اربعین خواهد بود».

وی با اشاره به آماده‌سازی فضاهای روباز در بقاع متبرکه برای حضور هیات‌های مذهبی و اجرای برنامه‌ها با شیوه‌نامه‌های بهداشتی گفت: «سخنرانی، مداحی، روضه‌خوانی و قرائت زیارت اربعین همراه با اقامه نماز جماعت در صحن و فضای باز با رعایت دستورات بهداشتی از برنامه‌های بقاع متبرکه است».

مدیرکل اوقاف استان کرمان تبلیغ در فضای مجازی را یکی دیگر از برنامه‌های آخر ماه صفر این اداره بیان کرد و ادامه داد: «استفاده‌ی مبلغین از فضای مجازی در مناطق پرخطر از بهترین راه‌حل‌ها برای تبلیغ دین خدا و ترویج وقف است».

وی با اشاره به ترویج و مشارکت در برپایی روضه‌های خانگی در شرایط کنونی با استفاده از ظرفیت مبلیغن بومی، طرح هجرت و نیز مبلغین اعزامی سازمان به مناطق سفید، اظهار کرد: «برپایی روضه‌های خانگی با محوریت روحانیان بومی از دیگر برنامه‌های اوقاف در استان کرمان خواهد بود».

جلالی با اشاره به این‌که هرگونه راه‌اندازی دسته‌های عزاداری و راهپیمایی در مسیرهای منتهی به بقاع متبرکه ممنوع است، افزود: «هرگونه راهپیمایی در مسیرهای منتهی به بقاع متبرکه ممنوع است».

وی با اشاره به هماهنگی همه‌جانبه با ستاد مقابله با کرونا در برگزاری مراسمات بقاع متبرکه، خاطرنشان کرد: «تمام مسئولان بقاع متبرکه استان از تصمیمات ستاد مقابله با کرونا تبعیت می‌کنند».

جلالی با اشاره به برپایی موکب با اجرای پویش مردمی، گفت: «موکب‌های اربعین در شهرها اقدام به جمع‌آوری نذورات، کمک‌های مردمی و تامین بسته‌های غذایی، بهداشتی کنند تا در مناطق محروم توزیع شود».

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز