وزیر آموزش و پرورش خبر داد:

افتتاح ۹۱۳ پروژه آموزشی در قالب ۲ هزار و ۹۰۰ کلاس درس در کشور

۱۳۹۹/۰۷/۱۵ - ۱۰:۲۷:۲۱
کد خبر: ۱۰۶۹۳۵۸
افتتاح ۹۱۳ پروژه آموزشی در قالب ۲ هزار و ۹۰۰ کلاس درس در کشور
وزیر آموزش و پرورش از افتتاح ۹۱۳ مدرسه در قالب ۲ هزار و ۹۰۰ کلاس درس به صورت همزمان در کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محسن حاجی میرزایی در آیین افتتاح مدرسه 6 کلاسه شهید عبدالمهدی امیدی جواران شهرستان رابر از توابع استان کرمان با حضور ویدیو کنفرانسی رئیس جمهور افزود: افتتاح این طرح ها در استان ها گامی مهم در راستای توسعه آموزش در مناطق روستایی بوده است.

وی با اشاره به افتتاح 913 طرح آموزشی در کشور از زادگاه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: پیشرفت های آموزشی در روستاها به عنوان سنگ بنای عدالت در جامعه محسوب می شود، لذا در دولت تدبیر و امید توزیع مناسب فرصت‌های آموزشی در مناطق محروم و روستایی در دستور کار قرار گرفته است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: نوآموزان پیش دبستانی از 89 هزار نفر به 223 هزار نفر طی دولت های یازدهم و دوازدهم افزایش یافتند که این حوزه از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی بیان داشت: دانش آموزان روستایی در دولت تدبیر و امید 23 درصد رشد یافتند و بیش از سه هزار 200 مدرسه شبانه‌روزی در روستا ایجاد و 80 درصد فعالیت سواد آموزی متوجه زنان بوده است.

حاجی میرزایی افزود: سالانه بیش از 250 هزار معلم 200 روز در مناطق روستایی حضور دارند که این افراد نقطه اتصال دولت با مردم هستند و تعداد دانش آموزان فنی و کاردانش در دولت تدبیر و امید 6 برابر شده و یک هزار و 500 هنرستان روستایی داریم.

وی تاکید کرد: یک هزار کلاس خشت و گلی در دولت تدبیر و امید جمع آوری و هفت هزار و 800 پروژه با مساحت 2 میلیون و 600 هزار متر مربع احداث شده و هر روز 11 کلاس روستایی و در تمامی کشور 29 کلاس روزانه به بهره برداری رسیده است.

بر پایه این گزارش: مدرسه 6 کلاسه شهید عبدالمهدی امیدی جواران شهرستان رابر از توابع استان کرمان با حضور ویدئو کنفرانسی ریاست جمهوری و حضور وزیر آموزش و پرورش به بهره برداری رسید

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز