رئیس کل دادگستری استان کرمان:

فعالیت‌ مافیای اقتصادی رصد می‌شود

۱۳۹۹/۰۷/۱۶ - ۰۸:۵۲:۰۷
کد خبر: ۱۰۶۹۸۵۷
فعالیت‌ مافیای اقتصادی رصد می‌شود
رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به رصد و برخورد دستگاه قضایی با فعالیت‌های مافیای اقتصادی، گفت: «اجازه نخواهیم داد که عده‌ای به مانند اشرار و راهزنان اقتصادی در حوزه‌های صنعتی و معدنی، مشکلاتی را برای سرمایه‌گذاران و مدیران این واحدها ایجاد کنند».

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ یدالله موحد در حاشیه‌ی بازدید از دو واحد صنعتی بزرگ کرمان در نشست تخصصی بررسی راهکارهای قضایی برای حل مشکلات موجود در مسیر تولید و صنعت استان، افزود: «در شرایط جنگ اقتصادی همه‌ی تلاشگران عرصه‌ی تولید و صنعت، سربازان خط مقدم اقتصاد به شمار می‌روند و تمامی اجزای حاکمیت در ابعاد قضایی، اجرایی و مقننه باید در مسیر حمایت از آن‌ها گام بردارند».

وی خاطرنشان کرد: «در دستگاه قضایی استان کرمان، حمایت از تولید و صنعت را وظیفه‌ی خود می‌دانیم و همواره تلاش می‌کنیم که موانع پیش روی فعالان اقتصادی برداشته شده و مسیر فعالیت آن‌ها هموار شود».

 موحد ادامه داد: «طرح مسایلی مبنی بر وجود مافیای اقتصادی در حوزه‌های مختلف ازجمله تامین قطعات برای واحدهای بزرگ اقتصادی برای سیستم قضایی و نظارتی مایه‌ی تاسف است و نهادهای مربوطه نسبت به انجام بررسی‌های لازم در این زمینه با جدیت بیشتری کار خواهند کرد».

وی با تاکید بر این‌که باید با مجاری فساد و مفسده‌ها به‌صورت جدی مقابله و بدون اغماض برخورد شود، افزود: «دادستان کرمان به‌عنوان مدعی‌العموم باید در صورت مشاهده‌ی هرگونه فساد و تخلف در حوزه‌ی اقتصادی، پرونده‌ی مربوطه را تشکیل داده و با سرعت و قاطعیت آن را پیگیری کند».

رئیس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد: «دستگاه قضایی استان کرمان بر مبنای نشست‌های مشترک با مدیران واحدهای صنعتی و معدنی، مصوبات و راهکارهای لازم برای مقابله با مافیای احتمالی و فسادهای اقتصادی را تدوین کرده و اجرای آن‌ها را با ابزارهای قانونی و قضایی تا رسیدن به نقطه‌ی مطلوب  پیگیری می‌کند».

وی افزود: «دستگاه قضایی استان بدون یک‌جانبه‌گرایی و بر اساس رفتار منطقی و هم‌فکری با مدیران واحدهای صنعتی و تولیدی بهترین راهکارهای حمایتی از صنعت و تولید را تدوین و اجرایی می‌کند».

 موحد در ادامه با اشاره به بازدیدهای انجام شده از واحدهای تولیدی و صنعتی قطعه‌گستر و آلومینیوم هزار، گفت: «هدف از بازدیدهای انجام شده از واحدهای تولیدی، شناسایی مشکلات آن‌ها و بررسی راهکارهای قانونی قضایی برای حل مشکلات آن‌ها است».

وی خاطرنشان کرد: «واحدهای صنعتی قطعه‌گستر و آلومینیوم هزار بر مبنای مجاهدت و تلاش شبانه‌روزی عوامل خود توانسته‌اند صرفه‌جویی‌های ارزی زیادی را محقق سازند و در شرایط جنگ اقتصادی کنونی باید از این سربازان جبهه اقتصاد حمایت کرد».

رئیس کل دادگستری استان کرمان با تاکید بر این‌که حمایت‌های قضایی از تولید و صنعت در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی و بر مبنای تاکیدات و دستورالعمل‌های قوه قضاییه انجام می‌شود، اظهار کرد: «تاکنون ۲۰۱ پرونده‌ی حمایت قضایی از تولید و اشتغال در ستاد حمایت از اقتصاد مقاومتی در ابعاد حقوقی و قضایی بررسی و مشکلات واحدهای بزرگی از جمله روغن نباتی گلنار، جهان‌فولاد و آماتیس شهربابک حل شده است».

وی ادامه داد: «جلسات ستاد استانی حمایت از اقتصاد مقاومتی در ابعاد حقوقی و قضایی به‌صورت مستمر و هر ۱۵ روز یک جلسه برگزار می‌شود و غالب تصمیمات این ستاد به نفع مدیران واحدهای تولیدی و صنعتی صادر شده است».

موحد بیان کرد: «بر مبنای حمایت‌های قضایی از واحدهای تولیدی و صنعتی، بخش زیادی از اشتغال استان کرمان در این واحدها حفظ شده است».

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز