مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان:

توزیع نذورات در مراسم اربعین، ممنوع است

۱۳۹۹/۰۷/۱۶ - ۱۳:۳۱:۳۳
کد خبر: ۱۰۷۰۱۱۷
توزیع نذورات در مراسم اربعین، ممنوع است
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان مهم‌ترین دستورالعمل‌ها برگزاری مراسم اربعین را عزاداری در فضای باز، زدن ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و ضدعفونی بیان کرد و گفت: توزیع نذورات به دلیل احتمال تجمع مردم ممنوع است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ حجت‌الاسلام غلامحسین حقانی، با تسلیت اربعین حسینی و ایام پایانی ماه صفر از برگزاری مراسم هیات‌ها با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و راه‌اندازی حسینیه‌های سیار در ایام اربعین خبر داد و افزود: پس از فرمایشات مقام معظم رهبری در ارتباط با تبعیت از ستاد ملی کرونا در ایام اربعین مراسمی که به طور مرسوم هر ساله در استان به‌عنوان پیاده‌روی‌های نمادین و جاماندگان اربعین برگزار می‌شد امسال برگزار نمی‌شود.

او تصریح کرد: پس از فرمایش مقام معظم رهبری همه هیاتی‌ها، مسجدی‌ها و موکب داران که هر ساله راهپیمایی نمادین و جاماندگان را داشتند امسال به صورت داوطلبانه اعلام کردند که راهپیمایی را برگزار نمی‌کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمان  با تأکید بر اینکه امسال تنها پیاده روی نمادین اربعین را نداریم، تصریح کرد: شیوه‌نامه‌های تدوین شده ستاد ملی کرونا برای ماه محرم و صفر به قوت خود باقی است و برگزاری مراسم مذهبی و عزاداری‌های ایام پایانی ماه صفر براساس این دستورالعمل‌ها بلامانع است.

او مهم‌ترین این دستورالعمل‌ها را برگزاری مراسم در فضای باز، زدن ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و ضدعفونی بیان کرد و افزود: توزیع نذورات به دلیل احتمال تجمع مردم ممنوع است.

حجت الاسلام حقانی با بیان اینکه برگزاری موکب‌های صوت و موکب‌های فعالیت‌های فرهنگی، مذهبی مجاز است، اظهار کرد: به‌همت هیات ها و مسجدهای استان کرمان در این ایام برگزاری حسینیه‌های سیار را هم در برنامه خواهیم داشت.

او ، تصریح کرد: در شهر کرمان چند برنامه مذهبی و چند برنامه اصلی عزاداری از جمله در گلزار شهدای کرمان و در محل مزار حاج قاسم و مسجد امام خمینی (ره) برگزار می شود.

حجت الاسلام حقانی گفت: در روز اربعین خواندن زیارت اربعین به همه مردم عزیز حتی در خانه توصیه می‌شود تا به برکت این زیارت شر ویروس منحوس کرونا از سر همه مردم کنده شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز