مدیرکل پست استان خبر داد:

افزایش ۱۵۰ درصدی مرسولات پستی کرمان در دوران کرونا/بسته‎‌های پستی ایزوله و ضدعفونی می‌شوند

۱۳۹۹/۰۷/۱۹ - ۰۹:۵۵:۳۸
کد خبر: ۱۰۷۰۸۷۹
افزایش ۱۵۰ درصدی مرسولات پستی کرمان در دوران کرونا/بسته‎‌های پستی ایزوله و ضدعفونی می‌شوند
مدیرکل پست استان کرمان گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، ترافیک ورود مرسولات پستی به دفاتر پست ۱۵۰ درصد افزایش پیدا کرده است و اگر تاخیری در توزیع مرسوله‌های پستی وجود دارد به دلیل این است که مرسولات باید ایزوله و ضدعفونی شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ علیرضا اکبری با اشاره به ۱۷مهرماه روز جهانی پست، بیان کرد: «هفته پست از ۱۵ تا ۲۱ مهر است که برنامه‌های مختلف و متعددی دراین هفته برگزار می‌شود».

وی با بیان این‌که از روز‌های نخست شیوع بیماری کرونا، پستچی‌ها روز‌های تعطیل نیز، مشغول کار بوده‌اند و حتی یک روز هم تعطیلی نداشته‌اند، افزود: «از ابتدای شیوع بیماری کرونا، در استان کرمان هشت نامه‌رسان به این بیماری مبتلا شدند که خوشبختانه بهبود یافته‌اند و در حال حاضر نیز سه کارمند پست مبتلا به کرونا، در حال گذراندن روز‌های قرنطینه در منازل‌شان هستند».

اکبری، نامه‌رسانی در پست را خدمت مقدسی دانست و خاطرنشان کرد: «نامه‌رسان‌ها سربازان گمنانی هستند که در شرایط سخت و در سرما و گرما خدمت‌رسان مردم هستند».

وی قبول، آماده‌سازی، رهسپاری و توزیع را از خدمات پست بیان کرد و ادامه داد: «قبول و توزیع مرسولات پستی به عنوان حلقه‌های مهم این فرآیند هستند و در شرایط کنونی، با توجه به حساسیت موارد پیشگیری و ضدعفونی کردن محموله‌ها، این کار طی سه شیفت کاری صبح، ظهر و شب انجام می‌شود».

مدیرکل پست استان کرمان گفت: «فرهنگ استفاده‌ی مردم در بحث پست تغییر کرده و قابل مقایسه با سال‌های گذشته نیست، به‌طوری که هم‌اکنون و با توجه به شیوع ویروس کرونا، نامه‌رسانان با حجم ترافیک گسترده‌ای مواجه شده‌اند».

وی با بیان این‌که هم‌اکنون ۱۵۰درصد ترافیک وارده‌ی پست افزایش پیدا کرده است، افزود: «در تلاشیم وضعیت نیروی انسانی را بهبود ببخشیم».

اکبری با اشاره به وضعیت ارسال مرسولات پستی طی پنج ماهه‌ی نخست سال‌جاری، بیان کرد: «در پنج ماهه‌ی ابتدای سال‌جاری، ۴۷۸هزار مرسوله وارد استان کرمان شده است که این رقم در سال ۹۸، ۲۰۰ هزار مرسوله بود و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ۱۴۳ درصد افزایش ترافیکی داشته است».

وی با اشاره به این‌که کرونا ما را مجاب کرد تا به سمت خرید‌های اینترنتی برویم، گفت: «درحال حاضر عملیات پست به‌صورت الکترونیکی انجام می‌شود و همین امر سبب شد، افراد در بستر اینترنت، خرید خود را نیز به‌صورت مجازی انجام دهند و پست آن‌ها را به دستشان برساند».

مدیرکل پست استان کرمان همچنین به دلایل تأخیر در توزیع بسته‌ها و مرسولات پستی اشاره کرد و یادآور شد: «یکی از دلایل تاخیر در توزیع مرسوله‌های پستی در زمان کرونا، این است که مرسولات باید ایزوله و ضدعفونی شوند».

وی با تأکید بر توجه ویژه به نامه‌رسانان در وضعیت کرونا، اظهار کرد: «متأسفانه پست در خدمت‌رسانی طی دوران کرونا مظلوم واقع شده است».

اکبری توضیح داد: «بسیاری از شریک‌های موازی ما در روز‌های ابتدایی شیوع ویروس کرونا، حاضر به خدمت‌رسانی نبودند، این در حالی است که همکاران ما تلاش کرده‌اند، کار خود را به بهترین نحو ممکن انجام دهند».

وی با ابراز نگرانی از شروع فصل پاییز و زمستان و شرایط سخت حاکم بر کار پست با توجه به شیوع کرونا، افزود: «تلاش کرده‌ایم، با تهیه‌ی ملزومات بهداشتی و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تا حد ممکن این روز‌های سخت را بگذرانیم».

 

نظر شما