مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان خبر داد:

مشارکت ۲۴۰۰ نفر در پویش مدرسه سازی «آجر به آجر» استان کرمان

۱۳۹۹/۰۷/۱۹ - ۱۰:۱۲:۲۰
کد خبر: ۱۰۷۰۹۰۶
مشارکت ۲۴۰۰ نفر در پویش مدرسه سازی «آجر به آجر» استان کرمان
مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: تا کنون 2 هزار و 400 نفر در پویش مدرسه سازی « آجر به آجر» در استان کرمان مشارکت کرده اند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ احمد اسکندری نسب افزود: سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با همراهی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور در جهت گسترش فرهنگ مشارکت مردمی و بسترسازی برای جلب کمک آحاد مردم در مدرسه‌سازی پویش ملی «آجر به آجر» را کلید زده است.

وی اظهار کرد:  طرح "آجر به آجر" می‌کوشد علاوه بر اینکه هر شهروند را به عنوان یک خیر مدرسه ساز معرفی نماید؛ فرهنگ کار خیر را در میان افراد جامعه نشر دهد و نهادینه سازد؛ چرا که بر اساس آموزه‌های دینی از لوازم تعالی و سعادت جامعه این‌است که نسبت به سرنوشت و مشکلات برادران و خواهرانمان حساس و دغدغه‌مند باشیم.

اسکندری نسب بیان کرد: نهضت مدرسه‌سازی از دو دهه پیش و با تشکیل جامعه خیرین مدرسه ساز کشور آغاز شد و بخشی از جامعه که توان مالی کافی برای کمک به تامین فضاهای آموزشی داشتند سهم عمده‌ای در رفع کمبود مدارس در مناطق محروم کشور ایفا کردند به گونه ای که حدود 30 درصد کلاس‌های درس موجود در کشور به همت خیرین مدرسه ساز ساخته شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: هر چند که در این سال ها هموطنان نیکوکار با هر بضاعت در این مسیر ورود کرده اند، اما وجود اشتیاق و دغدغه گسترده میان هموطنان در ورود به وادی کار خیر مدرسه سازی و حساسیت خانواده‌ها به آتیه کودکان خود، مسئولان مربوطه را بر آن داشت تا بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بستری را به منظور بهره گیری از این ظرفیت گسترده مردمی فراهم کنند، که به این منظور پویش ملی "آجر به آجر" راه اندازی شد.

احمد اسکندری نسب افزود: سامانه "مهر مدرسه" به عنوان زیر‌ساخت اصلی پویش ملی آجر به آجر اکنون فعال است و بر اساس مشارکت هرچه بیشتر خانواده‌ها در امر مدرسه سازی طراحی شده و به جذب مشارکت بیشتر مردم در امر مدرسه سازی می پردازد.

وی از پیوستن امام جمعه شهرستان ها و مناطق  استان‌، نمایندگان مجلس، فرمانداران و دانش آموزان استان به  طرح پویش ملی "آجر به آجر" خبر داد و افزود:  در طول هفته‌های گذشته تریبون‌های نماز جمعه نیز محل گسترش این فرهنگ نیکو بوده است.

اسکندری نسب تاکید کرد: در این پویش همدلانه، هموطنان عزیز با هر بضاعت می‌توانند حتی به اندازه خرید یک آجر در مدرسه‌سازی مشارکت کرده و سهمی را در محرومیت زدایی آموزشی کودکان این سرزمین داشته باشند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: استقبال گسترده هم استانی های عزیر  از این پویش درمدت کوتاهی که از آغاز طرح می‌گذرد بیانگر روحیه احسان و همدلی مردم شریف کرمان  است به طوری که تاکنون بیش از دو هزار و 400  نفر در این پویش مشارکت کرده‌اند.

احمد اسکندری نسب افزود: هم استانی های  عزیز و نیکوکار می‌توانند با مراجعه به سایت  http://ajorbajor.ir   و با هر میزان بضاعت مالی در این امر حسنه مشارکت داشته باشند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز