استاندار کرمان:

آمادگی کامل برای حمایت از سرمایه‌گذاران در کرمان وجود دارد / از بانک‌های استان ناامید هستیم

۱۳۹۹/۰۷/۲۹ - ۱۰:۰۳:۱۳
کد خبر: ۱۰۷۵۵۶۱
آمادگی کامل برای حمایت از سرمایه‌گذاران در کرمان وجود دارد / از بانک‌های استان ناامید هستیم
استاندار کرمان با بیان این‌که از اجرای هر طرح اشتغال‌زایی در استان کرمان استقبال می‌کنیم گفت که پیشنهاد سرمایه‌گذاری‌های جدید با توجه به ظرفیت‌های استان آماده شده و مجموعه‌‌های سرمایه‌گذاری می‌توانند ورود کنند. فدائی تاکید کرد: «از بانک‌ها واقعا ناامید هستیم، در تبصره‌ی ۱۸ سال قبل خیلی مبلغ کمی پرداخت شد و امیدی نداریم که بانک‌ها تامین اعتباری کنند».

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمدجواد فدائی در دیدار مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین‌اجتماعی با قدردانی از این شرکت سرمایه‌گذاری به‌واسطه‌ی اجرای پروژه‌های جدید و مورد نیاز استان، بیان کرد: «همکاری‌های لازم را در راستای اجرای این پروژه‌ها خواهیم داشت».

وی پیشنهاد سرمایه‌گذاری‌های جدید در استان با توجه به ظرفیت‌های استان را مطرح کرد و افزود: «پروژه‌های سرمایه‌‌گذاری تهیه و آماده کرده‌ایم که مجموعه‌‌های سرمایه‌گذاری می‌توانند وارد شوند».

استاندار کرمان گفت: «از بانک‌ها واقعا ناامید هستیم، در تبصره‌ی ۱۸ سال قبل خیلی مبلغ کمی پرداخت شد و امیدی نداریم که بانک‌ها تامین اعتباری کنند».

فدائی افزود: «استان آمادگی کامل را برای حمایت از سرمایه‌گذاران دارد».

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی نیز اظهار کرد: «از اصلی‌ترین کارهای ما افزایش ظرفیت ۴۴ هزار تنی لاستیک بارز کرمان با دو هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری است که ۱۰ هزار تن آن بهمن ماه بهره‌برداری می‌شود و از اقتصادی‌ترین و مطلوب‌ترین پروژه‌هاست».

رضوانی‌فر با اشاره به کلنگ‌زنی کارخانه استیل‌کرد در سیرجان گفت: «این پروژه حداقل یک هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری دارد».

وی ادامه داد: «در مس شهید باهنر نیز ۶۰۰ میلیارد تومان پروژه داریم و ظرفیت بلااستفاده مانده دارد که می‌توانند به کار گرفته شوند».

وی افزود: «پروژه‌ی خودروهای فوق‌سنگین و ماشین‌آلات تخصصی معادن نیز در دست اقدام داریم که شرکت آن و کنسرسیوم متشکل از مشتری‌های محصول اعم از گل‌گهر، مس، چادرملو، گهرزمین، و جهاد نصر شکل گرفته است».

رضوانی‌فر گفت: «بارز از بزرگترین صنایع استان کرمان است و به شکل جدی با چالش قیمت‌گذاری و منطقی کردن قیمت مواجه است، اگر بخواهیم این مجموعه تولید خود را با شتاب کنونی افزایش دهد، باید سودآوری آن هم مدنظر قرار گیرد و در کنار آن ما وظیفه‌ی افزایش سرمایه و تسهیلات را داریم».

 

نظر شما