استاندار کرمان:

احیای وقفیات دارای ارزش تاریخی و میراثی باید در اولویت قرار گیرد

۱۳۹۹/۰۸/۰۳ - ۱۲:۱۶:۲۹
کد خبر: ۱۰۷۷۴۴۴
احیای وقفیات دارای ارزش تاریخی و میراثی باید در اولویت قرار گیرد
استاندار کرمان گفت: احیای وقفیات دارای ارزش تاریخی و میراثی باید در اولویت قرار گیرد تا به عنوان مراکز اقتصادی از آنها استفاده کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمدجواد فدائی در دیدارِ مدیرکل و مدیران اوقاف و امور خیریه استان به مناسبت دهه وقف، از فرصت مناسب این ایام برای بازنگری در وضعیت و ظرفیت‌های وقفیات و افزایش درآمدهای استان نام برد و عنوان کرد: احیای وقفیات دارای ارزش تاریخی و میراثی باید در اولویت قرار گیرد تا به عنوان مراکز اقتصادی از آنها استفاده کرد.

وی افزود: به رغم مشکلات ناشی از کرونا فرصت‌های بسیاری در راستای سرمایه‌گذاری و ایجاد مشاغل خرد به ویژه در روستاها وجود دارد و باید در خصوص جایگاه وقف در جامعه کارهای مطالعاتی انجام شود.

حجت‌الاسلام جلالی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان، ایجاد درآمد پایدار را از اولویت‌های اوقاف در استان برشمرد و گفت: استفاده از ظرفیت موقوفات برای ایجاد اشتغال و درآمدزایی از سیاست‌های سازمان اوقاف در کشور است و در این راستا در استان کرمان نیز افزایش بازدهی موقوفات از جمله باغ‌های پسته، پرورش دام‌های دارای نژاد اصیل، سند دار کردن موقوفات تاریخی و احیای موقافات تاریخی در دستور کار است.

وی افزود: کرونا مشکلات زیادی را برای درآمدهای وقف در استان ایجاد کرده است، اما به رغم این مشکل تاکنون بیش از 11 هزار بسته معیشتی در قالب سه مرحله کمک مومنانه در اختیار محرومان قرار گرفته است.

 

 

نظر شما