استاندار کرمان:

مردم باید به راحتی به فرمانداران دسترسی داشته باشند

۱۳۹۹/۰۸/۰۷ - ۰۷:۳۸:۴۰
کد خبر: ۱۰۷۹۱۷۱
مردم باید به راحتی به فرمانداران دسترسی داشته باشند
استاندار کرمان با تاکید بر ارتباط قوی مردم با فرمانداران گفت: مردم باید به راحتی به فرمانداران دسترسی داشته باشند و حرفشان را از طریق ملاقات‌های عمومی، تلفنی، مکاتبه یا ویدئوکنفرانس به مسئولان خود برسانند. جایگاه مردم مورد احترام است و جواب نامه‌های درخواستی آنها به صورت کتبی داده شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمدجواد فدائی در نشستی با فرمانداران سراسر استان به شرایط کاری از لحاظ ملی و منطقه‌ای اشاره و عنوان کرد: تحریم‌های جدی و شدیدی علیه جمهوری اسلامی شاهدیم که نتیجه آن مشکلات مالی و کاهش شدید درآمدهای دولت است به ویژه درآمدهای ارزی که بر بازار و قیمت‌ها نیز اثرگذار هستند.

وی ادامه داد: در کنار همه مشکلات، بیماری کرونا را داریم که پیک سوم آن در استان بسیار شدیدتر است و آمار بستری‌های بیمارستانی به هزار نفر رسیده و موارد بستری در بخش مراقبت‌های ویژه و متصل به ونتیلاتور افزایش یافته است.

فدائی عنوان کرد: هرچند که استان کرمان در مجموع زیر میانگین کشوری است، اما محدودیت‌های جدید اعمال شده و بعضی اختیارات نیز به فرمانداران داده شده است.

استاندار کرمان ارتباط قوی مردم با فرمانداران از طریق ملاقات‌های عمومی، تلفنی، مکاتبه، ویدئوکنفرانس و غیره را مورد تاکید قرار داد و افزود: مردم باید به راحتی با فرمانداران دسترسی داشته باشند و حرفشان را به مسئولان خود برسانند.

وی تصریح کرد: جایگاه مردم مورد احترام است و نامه‌های درخواستی در سفرهای شهرستانی حتما مورد پیگیری قرار گرفته و جواب آن به صورت کتبی داده شود.

فدائی، نظارت بر بازار و قیمت‌ها، دسترسی مردم به قیمت‌ها را یکی از اولویت‌های کنونی فرمانداری‌ها برشمرد و گفت: در کنترل قیمت‌ها پیچیدگی‌هایی وجود دارد، اما در مجموع مردم باید از قیمت‌ها آگاه باشند.

استاندار کرمان، تجهیز شهرها به سیستم پایش تصویری و تعامل با نمایندگان مجلس شورای اسلامی در چارچوب قانون و جذب سرمایه‌گذاری را مورد اشاره قرار داد و ادامه داد: بانک مرکزی دستورالعمل تامین مالی بنگاه‌های کوچک را تحت عنوان رونق تولید ابلاغ کرده است که شامل بنگاه‌های نیمه فعال با 60 درصد پیشرفت است.

وی خاطرنشان کرد: شرایط پرداخت تسهیلات نیز آسان شده است، چک برگشتی و معوقه غیرجاری مورد استثنا قرار گرفته و قرارداد شرکت شهرک‌های صنعتی و پروانه بهره‌برداری معادن به عنوان وثیقه قابل قبول است. با این بخشنامه هیچ واحدی نباید معطل منابع مالی باشد.

دکتر فدائی ابراز داشت: استان کرمان در جذب تسهیلات تبصره 18 در سال گذشته به دلیل محدویت‌های آیین‌نامه‌ای و غیره نتوانست عملکرد خوبی داشته باشد و از 914 میلیارد تومان معرفی شده به بانک‌ها تنها 60 میلیارد تومان آن پرداخت شد.

وی عنوان کرد: گزارش تحلیلی از دلایل عدم پرداخت این تسهیلات آماده و دسته‌بندی شده و به زودی آن را ارائه خواهیم کرد.

استاندار کرمان اتمام پروژه‌های عمرانی را در ایام پایانی دولت از فرمانداران خواست و افزود: پروژه‌هایی که 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارند پیگیری کنید تا با کمک موسسات غیردولتی به اتمام برسند و دولت بعد درگیر آنها نباشد.

دکتر فدائی در ارتباط با صحبت فرمانداران جنوب استان در خصوص محصولات کشاورزی گفت: مشکلات محصولات جنوب استان همه ساله بوده و سال گذشته با بیماری کرونا این مسئله تشدید شد که یکی از دلایل آن هم عدم امکان صادرات و بسته بودن مرزها بود.

وی تصریح کرد: در مورد تعرفه‌های صادراتی مکاتبات متعددی با وزارت صمت داشتیم، برخی کالاها نیز اجازه مستقیم صادرات به یک کشور را نداشتند.

استاندار کرمان بیان داشت: در حوزه حمل و نقل نیز می‌توانید از تسهیلات صادرات استفاده کرده و ماشین‌های یخچال‌دار تهیه کنید. صادرات هوایی نیز مراحل آخر خود را می‌گذراند و از طریق اتاق بازرگانی می‌توانید آن را پیگیری کنید.

دکتر فدائی اظهار داشت: تعاون روستایی در تهران و استان‌های دیگر غرفه‌های عرضه مستقیم در اختیار می‌دهد و می‌توانید از این طریق محصولات را بدون واسطه عرضه کنید، ضمن اینکه فروش مستقیم به استان‌های دیگر نیز قابل پیگیری است.

وی خاطرنشان کرد: برای محصولاتی که استراتژیک نیست و دولت در آن دست نداشته، خرید تضمینی و توافقی درست نیست، خرید تضمینی مرحله آخر است و اول باید فروش به استان‌ها، توسعه ناوگان حمل و نقل، تسهیلات صادرات، راه‌اندازی کارخانه‌های فرآوری و ... را دنبال کنید.

استاندار کرمان همچنین در مورد راه‌اندازی کمپ ماده 16 ویژه معتادان متجاهر گفت: هر یک از شهرستان‌ها که راه‌اندازی این مرکز را لازم می‌دانند، حتما اقدام کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز