مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان:

حساسیت و توجه ویژه نسبت به دانش آموزان با نیازهای ویژه در راستای تحقق عدالت آموزشی است

۱۳۹۹/۰۸/۱۹ - ۰۷:۳۲:۰۳
کد خبر: ۱۰۸۴۷۷۷
حساسیت و توجه ویژه نسبت به دانش آموزان با نیازهای ویژه در راستای تحقق عدالت آموزشی است
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: حساسیت و توجه ویژه نسبت به دانش آموزان با نیازهای ویژه در راستای تحقق عدالت آموزشی است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ احمد اسکندری نسب در جلسه برنامه سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان با اشاره به این که باید نسبت به سلامت تک تک نوآموزان حساس باشیم، گفت: هزینه کرد در زمینه سنجش سلامت نوآموزان در واقع سرمایه گذاری است اما بی توجهی به آن آسیب ها و خسارت های جبران ناپذیری به بدنه آموزش و پرورش وارد می کند.

وی با بیان این که مداخله بهنگام یکی از مهمترین راه های پیشگیری از افت تحصیلی دانش آموزان و کاهش آمار بازمانده از تحصیل است، افزود:  در برنامه سنجش، دانش آموزانی که با دیگران متفاوت هستند شناسایی می شوند که می ‌‌توان همراه با خانواده ها، خدمات مشاوره‌ای مناسب در زمینه وضعیت آن ها ارائه کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان، گفت: اگر بعد از سنجش به خانواده ای گفته شود، بهره هوشی کودک شما در شرایطی است که باید در مدرسه استثنایی تحصیل کند، قطعا پذیرش آن برای خانواده سخت است، به همین دلیل مشاورانی در پایگاه های سنجش حضور دارند تا به والدین بگویند توان فرزند آن ها در چه حد بوده و اگر کنار دانش‌آموزان عادی قرار بگیرد دچار مشکل شده و یادگیری اش افت می کند.

اسکندری نسب به کارکردهای مدرسه هم اشاره و خاطرنشان کرد: فاصله گرفتن دانش آموزان از مدرسه باعث آسیب هایی می شود، هیچ آموزشی چه در بستر اینترنت و چه در تلویزیون یا درس نامه نمی تواند جای مدرسه را بگیرد، چون در مدرسه صرفا یادگیری ملاک نیست بلکه دانش آموزان با مهارت های زندگی از جمله تعاملات اجتماعی آشنا می شوند.

وی با تاکید بر این که برای اجرایی کردن لایه عملیاتی سند تحول بنیادین در سال جاری ۲۵ بسته تحولی در وزارت آموزش و پرورش تدوین شده و در حال اجراست، اظهار کرد: سه بسته تحولی از این تعداد متعلق به آموزش و پرورش استثنایی است که نگاه به این  بسته های تحولی باید نگاهی ویژه باشد

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز