روایت جالب از هشت ماه پیگیری پرونده‌ سرمایه‌گذاری که به استاندار نامه داده بود

استاندار خطاب به مدیران: ۸۳۲ مورد از این درخواست‌ها داریم؛ بگوئید چرا به نتیجه نمی‌رسند

۱۳۹۹/۰۸/۱۹ - ۰۸:۴۷:۰۰
کد خبر: ۱۰۸۴۸۲۶
استاندار خطاب به مدیران: ۸۳۲ مورد از این درخواست‌ها داریم؛ بگوئید چرا به نتیجه نمی‌رسند
استاندارکرمان در جلسه پنجره واحد سرمایه گذاری ماجرای نامه دریافتی از یک سرمایه گذار را مطرح و روند پیگیری‌های مستمر خود و موانع اداری را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمدجواد فدائی استاندار کرمان در جلسه پنجره واحد سرمایه‌گذاری استان بیان کرد: از ابتدای حضورم در استانداری تاکید داشتم که سیستم اداری ما باید فعال و پویا باشد و کار مردم به ویژه در سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال سریع انجام شود.

وی هدف اصلی پنجره واحد را سرعت بخشیدن به سرمایه‌گذاری دانست و ادامه داد: ۸۳۲ مورد از درخواست‌ها را دارم که ماه‌ها باقیمانده و هنوز به نتیجه نرسیده است، من به دنبال راه حل هستم که چگونه این اتفاقات را نداشته باشیم.

استاندار کرمان به ارائه نمونه‌ای از پیگیری درخواست‌ها در خصوص مجتمع خدمات رفاهی پرداخت و گفت: از ۲۸ دی ۹۸ تا ۲۴ مهر ماه امسال در خصوص تامین سوخت پمپ بنزین این مجتمع ۱۹ بار پیگیری کردیم و بعد از ۸ ماه و ۲۶ روز هنوز به نتیجه نرسیده است.

فدائی گفت: نامه‌ای عادی از سرمایه‌گذار این مجتمع خدمات رفاهی که تا الان نه ایشان را دیدم و نه می‌شناسم، به دست ما رسید مبنی بر اینکه مجتمع خدماتی رفاهی آماده افتتاح دارد، اما با چند مشکل آسفالت و زیرسازی راه‌های دسترسی، تابلو‌های راهنمایی و مجوز شرکت نفت برای سوخت پمپ بنزین مواجه است.

وی ادامه داد: این نامه خیلی ساده در کار‌ها به دست من رسید و آن را به دکتر دهقان معاون وقت اقتصادی جهت رسیدگی و اعلام نتیجه ارجاع دادم و واحد پیگیری حوزه استاندار نیز آن را دنبال کردند.

فدائی افزود: ۲۸ دی ماه کارشناس پیگیری ما با دفتر دکتر دهقان ارتباط می‌گیرد که چه اقدامی صورت گرفته و من ۲۹ دی ماه در اعلام این گزارش نوشتم که موضوع پیگیری شود.

استاندار کرمان گفت: ۱۰ بهمن ماه دفتر دکتر دهقان اعلام کرده‌اند که نامه به سازمان راهداری ارسال شده و من در ۱۲ بهمن باز هم پیگیری موضوع را تاکید کردم.

وی ادامه داد: ۲۵ اسفند ماه با از طرف دفتر پیگیری حوزه استاندار با سرمایه‌گذار صحبت شده و سرمایه‌گذار عنوان کرده که جایگاه در مرحله افتتاح است، اما به دلیل مسائل کرونا کسی در شرکت نفت نیست که مجوز تامین سوخت را بدهد و دو هفته معطل این موضوع هستم. ۲۷ اسفند ماه باز نوشتم "پیگیری شود، شرکت نفت که تعطیل نیست و از شرکت نفت سوال کنید که چرا امضا نمی‌کنند.

فدائی افزود: در پیگیری چهارم، ۲۷ اسفند ماه کارشناس ما با دفتر مدیرعامل شرکت نفت تماس می‌گیرد و آن‌ها می‌گویند که صحبت شده و مشکل را از اهمال و کوتاهی خودشان می‌دانند و می‌گویند مشکل را پیگیری می‌کنیم.

استاندار کرمان گفت: ۷ فروردین ماه ۹۹ پیگیری کردم که آیا مشکل حل شده؟ و ۹ فروردین کارشناس ما با متقاضی تماس می‌گیرد و متقاضی می‌گوید مشکل حل شده و همان روز مکاتبه شده و سهمیه را از تهران درخواست کرده‌اند. در همان روز ۹ فروردین من پیگیر می‌شوم که آیا تهران سهمیه سوخت را داده است؟

وی ادامه داد: ۱۰ فروردین ماه کارشناس دفتر پیگری استاندار با متقاضی تماس می‌گیرد که عنوان شده سهمیه از تهران هنوز داده نشده و مسئله کرونا مطرح است.

فدائی گفت: ۱۳ فروردین ماه باز پیگیری مسئله را می‌خواهیم که در ۱۴ فروردین ماه و هفتمین مرتبه از پیگیری کارشناس ما با سرمایه‌گذار، می‌گوید: در مرحله نهایی تخصیص شرکت نفت است، اما به دلیل جابجایی برخی ملزومات و محدویت‌ها از انتقال وسایل خودشان هم جلوگیری شده است.

وی گفت: ۱۵ فروردین ماه گفتیم باز هم پیگیری شود. ۳۱ فرودین با سرمایه‌گذار تماس گرفته شده و عنوان کرده است: "منتظر بازدید بازرسان شرکت نفت هستیم تا به زودی سوختگیری انجام شود.

فدائی اظهار داشت: ۴ خرداد ماه نوشتم پیگیری شود. ۲۹ خرداد با متقاضی تماس گرفتیم و متقاضی می‌گوید که " شرکت نفت مجوز اداره راهداری را از ما می‌خواهد و باید تامین اعتبار شود تا راه دسترسی آسفالت شود، یعنی تازه متوجه این موضوع شدند.

وی افزود: ۱۶ تیر ماه دوباره مشکل را پیگیر شدم که چه کسی باید این مسئله را حل کند، راهداری یا شرکت نفت. ۱۷ خرداد کارشناس پیگیری تماس می‌گیرد که می‌گویند نامه راه دسترسی را ارسال کرده‌اند. ۲۴ تیر دوباره نامه زده‌ام که پیگیری شود تا مجوز سوخت داده شود.

فدائی گفت: پیگیری شماره ۱۱ در ۲۵ تیر ماه با سرمایه‌گذار تماس گرفته شد و اعلام کردند که برای دریافت سوخت تنها یک امضا مانده است، ۳۰ تیر ماه دوباره با سرمایه‌گذار تماس گرفتیم و گفتند که ما را به محیط زیست ارجاع داده‌اند و قرار است موضوع از آن اداره استعلام و به شرکت نفت اعلام شود.

استاندار کرمان بیان کرد: واقعا تاسف بار است که کار خیلی ساده‌ای اینگونه طولانی می‌شود.

وی بیان کرد: ۳ مرداد گفتم که پیگیری شود تا استعلام و پاسخ محیط زیست هر چه زودتر انجام شود. ۱۴ مرداد در تماس با متقاضی گفته‌اند که استعلام محیط زیست گرفته شده و اکنون فرمانده انتظامی پاسخ استعلام را نمی‌دهد.

فدائی گفت: علت چیست که دفعه اول همزمان با این‌ها صحبت نمی‌شود.

وی ادامه داد: ۱۸ مرداد گفته‌ام که با دفتر فرماندار رفسنجان تماس گرفته و سوال شود چرا اینقدر طول کشیده شده است. ۱۵ شهریور در پیگیری شماره ۱۴ ما تماس با سرمایه‌گذار جویای آخرین اقدامات شدیم که اعلام شده به زودی نیروی انتظامی جواب استعلام را بدهد و بعد از آن سوخت تخصیص یابد.

فدائی گفت: ۳۱ شهریور کارشناس ما با سرمایه‌گذار تماس گرفته و اعلام کرده است پلیس راه مانع کار شده و تابلو‌ها مطابق خواسته پلیس نصب شده، اما راهداری نامه را نمی‌دهد و این در حالی است که قرار است به زودی طرح جدید کهاب در شرکت نفت اجرا شود که علاوه بر معطلی ۴۰۰ میلیون تومان هزینه جدید بر ما تحمیل می‌کند.

استاندار کرمان بیان کرد: بعد از این مدت روال کار شرکت نفت عوض شده و طرحی جدید است که هم زمان را عقب می‌برد و هم فرد باید هزینه جدیدی بدهد.

فدائی بیان کرد: این دفعه با توجه به موضوع نامه را در اول مهر ماه دفتر فنی استانداری ارجاع دادم. پیگیری شماره ۱۶ با سرمایه‌گذار تماس گرفتیم و اعلام کردند همه اقدامات برای افتتاح جایگاه انجام شده، اما به دلیل عدم اجرای طرح کهاب شرکت نفت به ما سهیمه سوخت نمی‌دهد، یعنی عملا تمام تلاش‌ها بعد از ۹ ماه که در دست ما بوده به نتیجه نرسیده است.

استاندار کرمان گفت: این دفعه نامه را در ۱۹ مهر به آقای خنجری مدیرکل حوزه استاندار زدیم و خواستیم با شرکت نفت تماس بگیرد که چرا مشکل حل نمی‌شود.

وی افزود: ۲۳ مهر آقای خنجری اعلام کردند که با آقای نورالدینی شرکت نفت صحبت کردند و اعلام شده بخشامه و دستورالعملی از وزارتخانه به محیط زیست اعلام شده که احداث هرگونه جایگاه سوخت و مجتمع باید طرح کهاب اجرا شود.

فدائی گفت: دوباره با سرمایه‌گذار تماس گرفته می‌شود و موارد مربوط به اطلاع رسانده می‌شود و می‌گویند از تهران پیگیر هستم، مشخص نیست این طرح چه زمانی عملیاتی شود و یک و نیم میلیارد تومان بدهی بانکی دارم و تا عملیاتی شدن این طرح سهمیه سوخت را به ما بدهند.

استاندار کرمان ادامه داد: ۲۳ مهر سرمایه‌گذار اعلام کرده که مجدد به محیط زیست ارجاع داده شده‌اند و ۲۴ مهر بعد از ۱۹ مرتبه پیگیری ما هم دیگر بُریدیم.

فدائی بیان کرد: ۸۳۲ نمونه از این پرونده‌ها و درخواست‌ها داریم که می‌خواهیم آن‌ها را مطرح کنیم که چرا اینگونه است و به ما بگویید که چرا بعد از ۸ ماه و ۲۶ روز به نتیجه نمی‌ر‌سد.

در ادامه تعدادی از مدیران حاضر در جلسه به بیان نظرات خود پرداختند، اما در مجموع استاندار از پاسخ‌ها قانع نشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز