به مناسبت گرامیداشت سالگرد شهادت سردار دل‌ها؛

ورودی‌های شهر کرمان به یادمان سردار دل‌ها مزین می‌شود

۱۳۹۹/۰۸/۱۹ - ۰۸:۵۸:۳۹
کد خبر: ۱۰۸۴۸۴۲
ورودی‌های شهر کرمان به یادمان سردار دل‌ها مزین می‌شود
شهردار کرمان گفت: به مناسبت گرامی‌داشت سالگرد شهادت سردار دل‌ها در شهر کرمان، هفت نقطه از شهر شامل ورودی‌ها و پایانه‌های مسافربری، راه‌آهن و فرودگاه، به‌صورت ویژه با یادمان سیدالشهدای جبهۀ مقاومت مزین می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ سیدمهران عالم‌زاده در نشست کمیته عمرانی و یادمان‌های شورای سیاست‌گذاری مکتب سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی، افزود: از 56 نقطۀ مورد تأیید برای نصب المان و یادمان سردار دل‌ها، هفت یادمان در چهار ورودی شهر و سه یادمان دیگر در پایانه مسافربری، راه‌آهن و فرودگاه نصب خواهد شد.

شهردار کرمان و جانشین کمیته عمرانی و یادمان‌های شورای سیاست‌گذاری مکتب سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی با تأکید بر اینکه شهر کرمان باید با فضاسازی مناسب، شهرِ سردار دل‌ها را در ذهن‌ها تداعی کند، گفت: کارشناسان باید هرچه زودتر نظر قطعی خود را برای ایجاد تندیس و المان اصلی سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی ارایه دهند.

عالم‌زاده  با بیان اینکه در هنرهای تجسمی دو بعد مفهومی و واقعی(رئال) مدنظر است، گفت: هدف ما از ساخت تندیس، نشان دادن شخصیت سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی است، نه چیز دیگر.

وی  در پاسخ به نمایندگان سپاه حاضر در جلسه در خصوص کمک و همراهی برای نصب 40 تابلو جهت ترویج مکتب سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی از میدان «بسیج» تا میدان «عاشورا» گفت: سپاه می‌تواند طرح خود را با جانمایی مناسب تابلوها اجرا کند.

شهردار کرمان با بیان اینکه در این مسیر به مناسبت بزرگداشت سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی، اِلمان موقت گذاشته خواهد شد، گفت: تابلوهای فرهنگی از میدان «بسیج» تا میدان «عاشورا» با همکاری ستاد بزرگداشت مراسم سالگرد سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی، شهرداری و سپاه نصب خواهد شد.

عالم‌زاده همچنین ضمن اشاره به آماده‌سازی گلزار شهدا، از واکاری فضای سبز گلزار شهدا و کاشت گل‌های فصلی توسط معاونت خدمات شهری شهرداری خبر داد.

وی به پروژۀ پیاده‌راه سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی در محدودۀ میدان «شورا» به‌عنوان یک پروژه فرهنگی و ترویجی اشاره کرد و با بیان اینکه سه دیدگاه ایجاد گالری، حسینه ثارالله و آرشیو مستندسازی برای اجرای بخشی از این مجموعه وجود دارد، گفت: در این پروژه علاوه بر طرح مشاور، نظرات سپاه پاسداران نیز لحاظ خواهد شد.

شهردار کرمان افزود: همچنین برای بزرگداشت شهادت سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی، توسط شهرداری منطقه یک، المانی مشابه المان روی ساختمان مهمانسرای سپاه ثارالله، روی ساختمان شهرداری منطقه یک واقع در میدان عاشورا اجرا خواهد شد.

 

نظر شما