معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمان:

دانش‌آموزان چاق و یا دارای اضافه وزن به مشاوران تغذیه ارجاع داده می‌شوند

۱۳۹۹/۰۸/۱۹ - ۰۹:۵۲:۵۸
کد خبر: ۱۰۸۴۸۹۹
دانش‌آموزان چاق و یا دارای اضافه وزن به مشاوران تغذیه ارجاع داده می‌شوند
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمان گفت: در قالب طرح کوچ دانش‌آموزان چاق و یا دارای اضافه وزن به مشاوران تغذیه ارجاع داده می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ ماشاالله میرزاحسینی در نشست شورای معاونان آموزش و پرورش استان کرمان با مدیران و روسای آموزش و پرورش استان که به صورت مجازی برگزار شد، از اجرای طرح کنترل وزن و چاقی دانش آموزان (کوچ) در استان خبر داد و افزود: در سال تحصیلی جاری، تمام دانش‌آموزان استان تحت پوشش این طرح قرار می‌گیرند و از خدمات آن بهرمنده می‌شوند.

وی با اشاره به این که طرح کوچ در ۳ فاز اجرایی می شود، گفت: در فاز اول غربالگری اولیه را داریم که قد و وزن دانش‌آموزان اندازه گیری می‌شود، پس از ثبت اطلاعات دانش‌آموزان، کارنامه‌ای صادر خواهد شد و در فاز دوم، دانش‌آموزان چاق و دارای اضافه وزن به بخش مشاوره تغذیه ارجاع داده می‌شوند و از خدمات مشاوره‌ای و آموزش‌های مرتبط با سبک زندگی سالم استفاده می‌کنند و تحت مراقبت قرار می‌گیرند.

میرزاحسینی افزود: در پایان و در فاز سوم طرح، غربالگری انجام می‌شود و قد و وزن دانش‌آموزان اندازه‌گیری و داده‌های به دست آمده در اختیار مسئولان قرار می‌گیرد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمان با بیان این که  ‌عوامل مدرسه و خانواده در اجرای این طرح نقشی اساسی دارند و امسال نقش خانواده‌ها بسیار مهم‌تر است؛ زیرا به دلیل شیوع کرونا، حضور فیزیکی دانش‌آموزان را در مدرسه نداریم، گفت: معاونان اجرایی مدارس سراسر استان موظف اند اطلاعات مربوط به قد و وزن دانش آموزان را از طریق پیامک از والدین دریافت و در سامانه "سناد" بارگذاری کنند.

میرزا حسینی از ثبت اطلاعات قد و وزن ۴۸ درصد دانش آموزان استان در سامانه سناد خبر داد و افزود: مهلت ثبت اطلاعات مربوط به قد و وزن دانش آموزان در سامانه سناد تا 22 آبان 99 تمدید شده است.

وی افزود: در کانال‌های تربیت بدنی و سلامت در شبکه‌ شاد، پیام‌های مربوط به سبک زندگی فعال و پویا تبلیغ می‌شوند، با توجه به عدم حضور فیزیکی دانش‌آموزان در مدرسه، از طریق شبکه‌ شاد مطالب و پیام‌ها ارسال می‌شود، همچنین فعالیت‌ های معلمان تربیت بدنی و مراقبان سلامت از این طریق رصد خواهند شد که امیدواریم خانواده‌ها در این زمینه خود را مسئول بدانند و برای کمک به خودشان با ما همکاری داشته باشند تا نتیجه‌ی خوبی حاصل شود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز