فرماندار جیرفت:

برگزارکنندگان مراسم جشن و عزا منتظر برخورد قانون باشند

۱۳۹۹/۰۸/۱۹ - ۱۰:۰۰:۴۰
کد خبر: ۱۰۸۴۹۰۷
برگزارکنندگان مراسم جشن و عزا منتظر برخورد قانون باشند
فرماندار و رئیس شورای تامین جیرفت از برخورد قاطع و قانونی با برگزارکنندگان مراسم عزا و عروسی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ ابوذر عطاپور وزیری در ستاد کرونای شهرستان جیرفت مصوباتِ ستاد کرونا را بخشی از قانون و برای همه آحاد جامعه لازم‌الاجرا دانست و از ممنوعیت برپایی هرگونه مراسم عزا و عروسی در این شهرستان خبر داد.

وی همچنین از تعطیلی تالارهای پذیرایی تا اطلاع بعدی خبر داد و گفت: در صورت برگزاری هر گونه مراسمِ مخفیانه، با متخلفان از طریق دستگاه قضایی و انتظامی برخورد خواهد شد.

فرماندار جیرفت علت تعطیلی تالارهای پذیرایی این شهرستان را جلوگیری از انتشارِ بیشترِ ویروس کرونا اعلام کرد.

وی از افزایش گشت‌های نظارتی کرونا در سطح شهرستانِ ۳۱۶ هزار نفری جیرفت خبر داد و گفت: از عصر امروز این گشت‌ها، نظارت ویژه‌ای در راستای اجرایی شدن مصوبات ستاد کرونای شهرستان انجام می‌دهند و در صورت مشاهده نقض مصوبات ستاد کرونا، ضمن هماهنگی با دستگاه قضایی با هنجارشکنان برخورد خواهند کرد.

فرماندار جیرفت، وضعیت کرونا در این شهرستان را قرمز اعلام و بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی تاکید کرد.

وی تعطیلی یک هفته‌ای بانک‌ها، پذیرش نکردن حضوری مراجعه‌کنندگان در ادارات و اِعمال محدودیت‌های جدید برای تردد خودروهای شخصی از تاریخ ۲۰ آبان‌ماه را از دیگر مصوبات ستاد کرونای شهرستان اعلام کرد و افزود: طی مدت ذکر شده، پذیرش حضوری افراد فقط در دستگاه‌های قضایی، درمانی و امدادی مجاز است.

رییس شورای تامین جیرفت فعالیت گروه شغلی شماره یک را مجاز برشمرد و این گروه را شامل مراکز ضروری همچون مراکز درمانی، داروخانه‌ها، واحدهای آتش‌نشانی، امداد و نجات، آمبولانس‌ها، خدمات عمومی آب، برق و تلفن و فروشگاه‌های زنجیره‌ای دانست.

وی با بیان اینکه فعالیت باشگاه‌های ورزشی، کافه‌ها، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی به مدت ۲ هفته ممنوع است، بر مشارکت همه اقشار جامعه در مبارزه با ویروس کرونا تاکید کرد.

عطاپور وزیری، دورکاری ادارات دولتی جیرفت با ۵۰ درصد ظرفیت نیروی انسانی را از دیگر مصوبات ستاد کرونا برشمرد و فعالیت ادارت این شهرستان را از تاریخ ۲۰ آبان به صورت غیرحضوری دانست.

وی با بیان اینکه استفاده از ماسک در تمامی دستگاه‌های دولتی همچنان اجباری است، گفت: تمامی دستگاه‌های دولتی به افراد بدون ماسک خدمات ارائه نکنند.

رییس شورای تامین جیرفت فعالیت آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه و آموزشگاه‌ها را به صورت غیرحضوری دانست.

وی تجهیز ایستگاه‌های امر به معروفِ «ماسک زدن» را توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان و با مدیریت ناحیه مقاومت سپاه جیرفت برای فرهنگ سازی عمومی و جلوگیری از انتشار ویروس کرونا از دیگر مصوبات ستاد کرونای شهرستان جیرفت برشمرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز