رییس اداره سنجش و پایش کیفیت آموزشی آموزش و پرورش استان کرمان خبر داد:

راه اندازی سامانه غیرحضوری صدور تاییدیه تحصیلی

۱۳۹۹/۰۸/۲۱ - ۱۲:۳۵:۳۲
کد خبر: ۱۰۸۶۱۹۸
راه اندازی سامانه غیرحضوری صدور تاییدیه تحصیلی
رییس اداره سنجش و پایش کیفیت آموزشی آموزش و پرورش استان کرمان گفت: سامانه‌ ‌ای توسط آموزش و پرورش راه اندازی شده که در آن افراد می توانند درخواست تاییدیه تحصیلی خود را ثبت کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ حسین شفیعی اظهار داشت: تا قبل از آبان ماه امسال تمامی افرادی که در دانشگاه‌ها و مراکز استخدامی متقاضی صدور تاییدیه تحصیلی بودند می‌بایست به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه می‌کردند، اما از دوم آبان ماه امسال سامانه‌ ‌ای توسط آموزش و پرورش به بهره برداری رسید که در آن افراد می توانند درخواست تاییدیه تحصیلی خود را ثبت کنند.

وی افزود: آدرس این سامانه emt.medu.ir است که به منظور عدم مراجعه حضوری درخواست کننده طراحی شده و فرد می‌تواند با مراجعه به آن زمان ثبت درخواست تاییدیه تحصیلی، پیگیر صدور آن باشد و جواب تاییدیه تحصیلی برای دانشگاه یا مراکز استعلام گیرنده، ارسال می‌شود.

شفیعی تاکید کرد: با راه اندازی این سامانه دیگر احتیاج به مراجعه و ارائه مدارک به دفتر پیشخوان دولت نیست و تمام مراحل ثبت درخواست تا صدور و ارسال تاییدیه تحصیلی به مرکز استعلام گیرنده به صورت اینترنتی انجام می‌شود، همچنین با توجه به مدیریت این سامانه توسط آموزش و پرورش، متقاضیان می توانند با پرداخت یک هشتم هزینه قبلی درخواست خود  را ثبت کنند.

رئیس اداره سنجش و پایش کیفیت آموزشی آموزش و پرورش استان کرمان ادامه داد: در گذشته مشکلات بسیاری برای درخواست کننده ی تاییدیه تحصیلی به وجود می‌آمد و گاه نیز شاهد تخلفاتی بودیم اما با راه‌اندازی این سامانه ارتباط مستقیم بین متقاضی و آموزش و پرورش است و دیگر واسطه وجود ندارد، ضمن اینکه در حال‌حاضر صدور تاییدیه تحصیلی تنها برای فارغ التحصیلان پایه دوازدهم فراهم است و به زودی پایه های ششم و نهم نیز می‌توانند از این سامانه استفاده کنند

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز