مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان:

آموزش به شیوه غیرحضوری به معنای تعطیلی مدارس نیست

۱۳۹۹/۰۸/۲۷ - ۱۴:۲۴:۲۰
کد خبر: ۱۰۸۹۳۱۱
آموزش به شیوه غیرحضوری به معنای تعطیلی مدارس نیست
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: آموزش به شیوه غیرحضوری به معنای تعطیلی مدارس نیست.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ احمد اسکندری نسب ضمن گرامی داشت هفته کتاب و هفته پیشگیری از اعتیاد و آسیب های اجتماعی و با اشاره به آیه شریفه شماره 9 از سوره زمر که می فرماید: "آیا آن ها که می دانند با آن ها که نمی دانند برابرند"، گفت: کتاب سرچشمه دانایی و آگاهی و زمینه ساز پویایی و بالندگی جامعه است و بر همه ما لازم است کتاب خوان باشیم و با بینش مثبت در راستای اهداف پیش رو به ویژه اهداف نظام تعلیم و تربیت گام برداریم.

وی گفت: شرایط جامعه به علت بیماری کرونا بسیار تغییر کرده و نمی توان پیش بینی کرد که در آینده چه اتفاقی می افتد، همه ما ملزم به رعایت مسائل بهداشتی هستیم، شیوع کرونا وضعیت نهاد تربیتی و آموزشی را نه تنها فقط در بحث آموزش و تربیت دانش آموزان که در همه موارد به مخاطره انداخته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان این که امروز ناگزیریم که آموزش ها در بستر فضای مجازی انجام شود، گفت: نباید این گونه تصور شود که چون شیوه آموزش، غیرحضوری است به این معنی است که مدرسه تعطیل است، مدارس تعطیل نیستند بلکه فعالند و در خانه ها ادامه فعالیتشان انجام می شود، از هر فرصتی باید برای آموزش دانش آموزان، هم در آموزش درس ها و هم در مسائل تربیتی و پرورشی بهره ببریم.

اسکندری نسب گفت: امروز رسالت بزرگی بر دوش داریم و باید از همه ظرفیت های درون و برون استانی به ویژه در خصوص آموزش های مجازی استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اطلس آموزشی ضرورتی است که به رصد و پایش وضعیت دانش آموزان کمک می کند و اصلی انکارناپذیر است که اجرای طرح ها و برنامه های ابلاغی و تاکید بر انجام آن لازم است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان، یک بار دیگر تاکید کرد: از آموزش هیچ دانش آموزی نباید غافل شویم، متاسفانه خانواده هایی هستند که در این خصوص همکاری نمی کنند که باید توسط مدیر/ رئیس آموزش و پرورش شهرستان/ منطقه این موضوع پیگیری شود.

اسکندری نسب گفت: افراد فاقد ابلاغ باید مشخص شوند، بر کار تک تک دانش آموزان و معلمان باید نظارت جدی داشته باشیم، معلم رکن اصلی آموزش است و استمرار جریان یاددهی – یادگیری از ضروریات این دوران حساس است.

وی تصریح کرد: فاصله گرفتن دانش آموزان از محیط مدرسه می تواند تبعات جبران ناپذیری داشته باشد و امتحانات نوبت اول دانش آموزان، صددرصد حضوری است، راهبران آموزشی فرصت بسیار خوبی برای ما هستند که می توانند اوضاع را رصد و گزارش ارسال کنند، مدارس ما باید چابک، سرزنده و پویا باشند و ایثارگری معلمان همیشه به ویژه در شرایط موجود، در خور تحسین است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: زیر ساخت های ارتباطی در مناطق روستایی باید بررسی شود، طرح نماد جزو برنامه هایی است که همه باید تحت پوشش قرار بگیرند، طرح یاریگران زندگی و مهارت های اجتماعی باید در دستور کار باشد، آموزش معلمان جدید باید جدی گرفته شود، همه باید با جدیت و تلاش کار خود را پیش ببرند، همه باید توجیه شوند که نحوه آموزش فرق کرده، مدارس تعطیل نیست.

اسکندری نسب گفت:  مطالبه هم اولیا و هم معلمان در مناطق روستایی و دور افتاده بر آموزش حضوری دانش آموزان است که درصدد هستیم مجوز تشکیل کلاس ها به صورت حضوری را بگیریم، کنترل و ارزیابی از مدارس در زمینه رعایت فاصله فیزیکی و شیوه نامه های بهداشتی بسیار رضایت بخش است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز