استاندار کرمان:

ساختار دستگاه قضایی اطمینان بخش است

۱۳۹۹/۰۹/۰۲ - ۱۳:۲۵:۰۰
کد خبر: ۱۰۹۱۷۴۸
ساختار دستگاه قضایی اطمینان بخش است
استاندار کرمان ساختار دستگاه قضا را اطمینان بخش دانست و حمایت این مجموعه‌ را در اقتصاد و معیشت مردم، تقویت و پویایی مدیران و افزایش امنیت استان به عنوان اولویت‌های کاری خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ علی زینی‌‌وند در دیدارِ اعضای شورای قضائی استان با ابراز تاسف از درگذشت آیت‌الله سیدیحیی جعفری نماینده‌ ولی‌فقیه و امام جمعه سابق کرمان عنوان کرد: از فضائل این عالم فقید و اراداتی که بزرگانی چون شهید سلیمانی به ایشان داشتند بارها شنیده ایم.

وی همچنین هفته بسیج را تبریک گفت و ابراز داشت: جمهوری اسلامی کشور ساختارهای مستحکم است و افرادی که پایه‌های نظام جمهوری اسلامی را تعریف کردند، بسیار باهوش و آینده‌نگر بودند که ساختارهای محکمی چون بسیج را تشکیل دادند که بقا، تداوم و سربلندی نظام جمهوری اسلامی را رقم زد.

دکتر زینی‌وند افزود: بسیح نیروی گسترده، مردمی و فراگیر است که مدلی هم برای حفظ بعضی از کشورهای منطقه شد و امیدواریم بتوانیم این تفکر را به دور از تندبادهای زودگذر سیاسی حفظ کنیم و همچنان برای کشور نقش‌آفرینی کند.

استاندار کرمان به ساختار قضائی استان اشاره داشت و گفت: کرمان استان بزرگی است که عادی و معمولی نیست و خدمت در این استان اندکی سخت است، اما با توجه به ظرفیت و نیروی انسانی و پشتوانه معنوی انسان‌های بزرگ و تاریخ‌سازی چون سردار سلیمانی، امکاناتی هستند که می‌توان از آنها در شان استان اقدامی انجام داد.

وی ساختار دستگاه قضائی را "اطمینان بخش" دانست و تصریح کرد: در سال‌های اخیر با تحول و نوآوری در حوزه قضائی، حجم ورودی پرونده‌های غیرضرور کم شده و خیلی از اقداماتی که در دستگاه قضائی صورت می‌گیرد، این ساختار را شفاف‌تر می‌کند.

دکتر زینی‌وند با بیان اینکه "برخی ساختارهای نظام، ستون هستند" افزود: دستگاه قضائی ستونی است که آسیب به آن اعتماد عمومی دچار سایش می‌شود که خوشبختانه در سال‌های اخیر به شدت این اعتمادافزایی را در سطح نظام و افکار عمومی پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: اعتقاد داریم اگر بر اساس ساختارهای جمهوری اسلامی، دقیق عمل کنیم، محصولات نابی اعم از مدیران و دستاوردهای فراوانی دارد.

استاندار کرمان ابراز داشت: برای پیشبرد اهداف و برنامه‌های خودمان در استان به حمایت دستگاه قضائی نیاز داریم که از جمله آنها اقتصاد و معیشت مردم است که بخش عمده آن به حمایت‌های دستگاه قضا بستگی دارد.

زینی‌وند، کمک به تقویت و فعال کردن مدیران استان را از دیگر درخواست‌های خود از دستگاه قضائی عنوان کرد و افزود: خیلی از مدیران را می‌شود در صحنه فعال کرد و تغییر، اولویت بعد و از روی ناگزیزی باشد.

وی عنوان کرد: ساختار مدیریتی استان و نیری انسانی آن قوی است، اولویت اول ما حفظ مدیران و تقویت و واداشتن آنها به کار است.

استاندار کرمان، کمک دستگاه قضائی را در تامین امنیت استان خواستار شد و گفت: کرمان در مقابله با امنیت، جبهه خط مقدم دفاع از بشریت است و به نوعی استان مرزی محسوب می‌شود.

زینی‌وند بیان داشت: همه ظرفیت‌ها را تجمیع کنیم تا محصول آن اتفاق مثبتی برای استان در حوزه امنیت، توسعه و آرامش باشد.

 

نظر شما