مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان خبر داد:

فروش بالغ بر ۳ میلیارد ریال کتاب در طرح پاییزه کرمان

۱۳۹۹/۰۹/۰۵ - ۱۵:۵۳:۳۶
کد خبر: ۱۰۹۳۶۸۶
فروش بالغ بر ۳ میلیارد ریال کتاب در طرح پاییزه کرمان
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان از فروش سه میلیارد و ۱۶۰ میلیون ریال کتاب در طرح پاییزه کتاب ۹۹ استان کرمان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمدرضا علیزاده ضمن اعلام این خبر گفت: طرح پاییزه کتاب ۹۹ با مشارکت اولیه ۲۲ کتابفروشی از ۲۴ تا ۳۰ آبان همزمان با سراسر کشور، در استان کرمان برگزار شد.

او افزود: طی این مدت، هفت هزار و ۳۵۹ جلد کتاب به همت ۲۰ کتابفروشی فعال عضو این طرح به فروش رسیده است.

علیزاده تصریح کرد: پرفروش‌ترین کتاب فروشی استان کرمان در این طرح، کتاب فروشی " کتاب سرو " کرمان با فروش یک هزار و ۲۸۲ جلد کتاب است.

او بیان داشت: از کل میزان فروش کتاب در طرح پاییزه، رقمی معادل ۵۹۳ ریال آن یارانه خرید کتاب است که از سوی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت می‌شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان هدف از اجرای طرح‌های فروش کتاب در فصول مختلف سال را ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، حمایت از کتابفروشی‌های استان و رونق بازار نشر دانست و گفت: در طرح پاییزه کتاب ۹۹، کتب عمومی، کودک و نوجوان و کتاب‌های دانشگاهی با ۲۰ درصد یارانه در کتاب‌فروشی‌های عضو طرح عرضه شدند.

علیزاده افزود: سقف مجاز خرید برای هر خریدار نیز از یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال در طرح‌های قبلی به ۲ میلیون ریال در این طرح (پاییزه) کتاب افزایش یافت.

او به سایر برنامه‌های این اداره کل در راستای گرامیداشت هفته کتاب اشاره کرد و بیان داشت: تجلیل از فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی، ناشران فعال استان، برگزیده جام باشگاه‌های کتابخوانی، برگزاری جلسه به صورت ویدئو کنفرانس با نویسندگان، فعالان فرهنگی، کتابفروشان، ناشران و همچنین برنامه‌های مرتبط با موضوع کتاب در شهرستان‌های استان، از جمله برنامه‌های این هفته بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان تصریح کرد: در طرح پاییزه کتاب ۹۹، ۴۵۸ هزار و ۸۳۳ کتاب به مبلغ ۱۹۸ میلیارد و ۱۳۷ میلیون ریال در کل کشور به فروش رسیده است.

او افزود: طرح‌های فصلی کتاب یکی از طرح‌هایی است که معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور رونق بخشیدن به بازار کتاب و ترویج کتابخوانی، تسهیلاتی را در قالب یارانه خرید کتاب از طریق کتابفروشی‌های سراسر کشور، مستقیماً به خریداران کتاب پرداخت می‌کند. علیزاده تصریح کرد: در این طرح کتابفروشی‌هایی که شرایط لازم را دارا باشند، پس از ثبت نام، می‌توانند کتاب‌های خود را که با شرایط تعیین شده مطابقت داشته باشند به خریداران بفروشند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز