پیکر ۷ شهید گمنام در کرمان به خاک سپرده می‌شود

۱۳۹۹/۱۰/۰۳ - ۱۳:۲۷:۱۷
کد خبر: ۱۱۰۸۵۲۹
پیکر ۷ شهید گمنام در کرمان به خاک سپرده می‌شود
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان گفت: «پیکر مطهر هفت شهید گمنام ساعت 9 صبح پنج‌شنبه وارد فرودگاه کرمان می‌شود اما به دلیل شرایط کرونایی استقبال و تشییع عمومی حذف شده و صرفا استقبال محدود نظامی و تشییع خودرویی از فرودگاه تا معراج شهدا انجام خواهد شد».

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ سرهنگ محمود مهدوی‌فرد، در نشست خبری با اشاره به تدفین پیکرهای مطهر هفت شهید تازه تفحص‌شده در پنج نقطه از استان کرمان، اظهار کرد: «پیکرهای مطهر این شهدا، پنج‌شنبه هفته‌ی جاری وارد استان می‌شود».

وی با بیان این‌که با توجه به شرایط کرونایی استقبال و تشییع عمومی حذف و صرفا استقبال محدود نظامی و تشییع خودرویی از فرودگاه تا معراج شهدا انجام می‌شود، افزود: «ساعت ۱۸ روز پنج‌شنبه، مراسم وداع با شهدا در حسینیه ثارالله کرمان انجام و مراسم، قبل از ساعت آغاز منع تردد شبانه به پایان می‌رسد».

مهدوی‌فرد اظهار کرد: «تدفین پیکرهای مطهر شهدا طی روزهای شنبه تا دوشنبه هفته‌ی آینده انجام خواهد شد و دو شهید روز شنبه در دانشگاه آزاد اسلامی زرند، دو شهید روز یکشنبه در دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، یک شهید صبح دوشنبه در دهبکری از توابع بم و یک شهید عصر دوشنبه در گُنبکی از توابع ریگان تدفین می‌شوند».

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کرمان بیان کرد: «پیکر مطهر یک شهید نیز پس از حضور در تعدادی از برنامه‌های سالگرد شهادت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در سپاه ثارالله تدفین خواهد شد».

وی با بیان این‌که سن این شهدا در وقت شهادت ۱۶ تا ۲۵ ساله و مربوط به عملیات‌های مختلف از جمله محرم، والفجر ۸، کربلای ۶ و تک دشمن هستند، در ادامه گفت: «در حال حاضر در مجموع ۱۰۰ مکان با ۲۷۵ شهید گمنام در استان کرمان وجود دارد که با تدفین پیکرهای مطهر شهدای تازه تفحص به ۱۰۵ مکان با ۲۸۲ شهید می‌رسد».

مهدوی‌فرد بیان کرد: «از این تعداد ۷۴ مکان تدفین شهری و روستایی با ۲۲۵ شهید، ۱۷ مکان دانشگاهی و حوزوی با ۳۷ شهید و ۹ مکان مجموعه‌ی نظامی، انتظامی و امنیتی با ۱۳ شهید است».

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان با اشاره به این‌که اولویت ما برای تدفین پیکرهای مطهر شهدا به ترتیب نقاط شهری، بخش‌ها، دانشگاه، مجموعه‌های نظامی و سپس روستاهاست، گفت: «هم‌اکنون ۱۴۷ درخواست از نقاط مختلف برای تشییع و تدفین شهدای گمنام در نوبت است که از این تعداد ۱۶ درخواست جدید در کمیته مربوطه مطرح شده است».

وی درباره‌ی میزان پیشرفت ساخت یادمان شهدای گمنام استان گفت: «از ۱۰۰ مکان ۳۹ مورد در فاز اول یعنی ساخت مقبره، تکمیل، فضاسازی و فضای سبز اطراف در حال انجام است و احتمالا تا پایان سال هشت تا ۱۰ مکان دیگر به این تعداد اضافه شود که منوط به دریافت کمک‌های مربوطه است».

مهدوی‌فرد افزود: «گرچه خیرین کمک می‌کنند اما این مسئله تحت‌الشعاع مسائل اقتصادی کشور قرار گرفته البته کار در هیچ کجا متوقف نیست و به همت ائمه جمعه، فرمانداران و مردم در حال انجام است».

 

نظر شما