رییس کل دادگستری استان کرمان خبر داد:

آزادی ۶۳ مددجوی مالی و جرایم غیرعمد و توزیع ۱۳۳۵ بسته معیشتی در طرح از رهایی تا مساوات

۱۳۹۹/۱۰/۰۶ - ۱۲:۴۴:۱۷
کد خبر: ۱۱۰۹۷۷۸
آزادی ۶۳ مددجوی مالی و جرایم غیرعمد و توزیع ۱۳۳۵ بسته معیشتی در طرح از رهایی تا مساوات
رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: در راستای اجرای طرح از رهایی تا مساوات در مکتب حاج قاسم سلیمانی، ضمن توزیع یک هزار و 335 سبد کالا در بین خانواده زندانیان نیازمند، 63 مددجوی جرایم مالی و غیرعمد نیز از زندان های استان کرمان آزاد خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ یدالله موحد در نشست هیات مدیره انجمن حمایت زندانیان استان کرمان افزود: اداره کل زندان های استان کرمان به عنوان یکی از اعضای کمیته حمایتی ستاد بزرگداشت مکتب حاج قاسم ضمن تهیه و توزیع بسته های معیشتی، کمک به تهیه جهیزیه 63 زوج نیازمند خانواده های تحت پوشش انجمن حمایت زندانیان و تعمیر و آغاز احداث واحد مسکونی 63 خانواده زندانی را در برنامه دارد.

وی با اشاره به مشارکت بسیار خوب فعالان بخش خصوصی، اصناف و نهادهای مختلف از جمله هلال احمر، ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، اوقاف، سپاه ثارالله و ... برای تهیه و توزیع بسته های معیشتی در بین خانواده زندانیان نیازمند، اظهارداشت: در مجموعه قضایی استان اعتقاد داریم که نام و یاد شهید سلیمانی موجب برکت در کارها می شود و به عنوان نمونه در هفته بسیج برنامه ریزی ها برمحور آزادی 37 زندانی و برگزاری مراسم آزادی آنها در کنار مزار سردار سلیمانی شکل گرفته بود اما در نهایت 138 زندانی از زندان های استان کرمان آزاد شدند و این استان به عنوان استانی پیشتاز در این طرح معرفی شد.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان خاطرنشان کرد: در راستای تعمیر و احداث واحدهای مسکونی خانواده زندانیان از همکاری گروه های جهادی بسیج استفاده خواهد شد.

موحد با اشاره به این مطلب که بزرگداشت سالگرد شهادت سردار سلیمانی در شرایط کنونی و با وجود شیوع بیماری کرونا با دشواری هایی روبرو شده است، گفت: با اتکا به سیره این شهید والامقام می توان در راستای ارائه کمک های عام المنفعه به نیازمندان اقدام کرد و این برنامه های حمایتی را در قالب یک پویش مردمی ادامه داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم توجه به مراقبت های پس از خروج از زندان نیز تاکید کرد و گفت: این مراقبت ها می تواند از بازگشت مجدد مددجویان آزاد شده به ارتکاب جرایم جلوگیری کند و در صورت بی توجهی یا کم توجهی به موضوع مراقبت های پس از خروج، اثرگذاری مجازات حبس نیز کاهش می یابد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز