با حکم حاج سیدحسن خمینی؛

حجت‌الاسلام کمساری سرپرست موسسه امام خمینی شد

۱۳۹۹/۱۰/۰۶ - ۱۳:۱۱:۱۵
کد خبر: ۱۱۰۹۸۱۵
حجت‌الاسلام کمساری سرپرست موسسه امام خمینی شد
در مراسمی در حسینیه جماران، طی حکمی از سوی سید حسن خمینی، حجت الاسلام و المسلمین علی کمساری از مدیران فرهنگی سابق استان کرمان به عنوان سرپرست جدید موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی منصوب شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ در این مراسم طی حکمی از سوی سید حسن خمینی، حجت الاسلام و المسلمین علی کمساری به عنوان سرپرست جدید موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی منصوب شد.

کمساری از سال 1393 به عنوان معاون فرهنگی، هنری و روابط عمومی موسسه فعالیت خود را آغاز کرده بود که تاکنون ادامه داشت.

همچنین دکتر حمید انصاری قائم مقام سابق موسسه نیز طی حکمی از طرف سید حسن خمینی به عنوان مشاور عالی وی منصوب شد.

پیش از این حجت الاسلام و المسلمین محمد علی انصاری سرپرستی موسسه را عهده دار بود و دکتر حمید انصاری به عنوان قائم مقام وی به خدمت اشتغال داشت، اما با تغییر اساسنامه سمت قائم مقامی در موسسه حذف شده است.

حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی انصاری نیز هم چنان سرپرستی آستان مطهر امام خمینی را بر عهده دارد.

متن حکم انتصاب حجت الاسلام والمسلمین علی کمساری به عنوان سرپرست مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) بدین شرح است:

بسمه تعالی

قَدْ جاءَکُمْ مِنَ اللّهِ نُورٌ وَ کِتابٌ مُبینٌ یَهْدی بِهِ اللّهُ مَنِ اتَّبَعَ رِضْوانَهُ سُبُلَ السَّلامِ وَ یُخْرِجُهُمْ مِنَ الظُّلُماتِ إِلَى النُّورِ بِإِذْنِهِ وَ یَهْدیهِمْ إِلى صِراط مُسْتَقیم (مائده/ 15 و 16)

خدای متعال را خاضعانه سپاسگذاریم که در دهه پنجم انقلاب شکوهمند اسلامی، هنوز هم نام مبارک امام خمینی(س) بر تارک نظام اسلامی می درخشد و چنانکه رهبر معظم انقلاب همواره اشاره کرده اند انگشت هدایت او چراغ راهنمای مردم عزیز و شریف این سرزمین است. مردمی که چون همیشه، درخشش نام و تذکار یاد و طنین افکار امام را بازتابی از حضور و تجلی نبی مکرم اسلام(ص) و اهل بیت طاهرینش(ع) می دانند و با پرچم خمینی به استقبال منجی موعود رهسپارند. باشد که به سرمنزل شهود ربانی و اخلاق حمدانی واصل آیند.

و در این میان، به عنوان قطره ای از دریای ملت ایران، خدمتگذاران مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) مفتخرند که در طول بیش از سی سال، به قدر وسع و با همت بالا و توکل به حیّ لایزال، توانسته اند گام های بلندی را در مسیر شناخت و بازشناسی اندیشه و افکار و رفتار و کردار معمار کبیر انقلاب اسلامی(س) بردارند.

بی تردید نفس گرم و حق امام خمینی(س) در هفدهم شهریور 1367 در فرمان به یادگار عزیز و فرزند بزرگوارشان مرحوم حجت الاسلام والمسلمین سید احمد خمینی، مبنی بر تأسیس این مؤسسه و نگاه ژرف و نیت خالص یادگار امام رحمت الله علیهما، سرمایه ای بود که پایه این بنای محترم را بر صداقت و اخلاق و ایمان نهاد و همین بزرگترین توشه موسسه بوده و خواهد بود. همچنانکه لطف رهبر معظم انقلاب و خلف شایسته امام و دولت های مختلف و همراهی و همدلی ایشان و موافقت مجلس و قوه قضائیه و سایر ارگان های جمهوری اسلامی و همچنین محبت تمامی اهل فرهنگ و هنر و دانشمندان و فرهیختگان، سرمایه مهم دیگری است که به فروغ بیشتر و بهتر این نهاد بر آمده از فرمان امام انجامیده است.

و در این میان خدمت شایسته برادرم جناب آقای دکتر حمید انصاری، جایگاه ویژه ای دارد. زحماتی که باید اذعان نمود، همراه با شناخت و احاطه نسبت به آراء و اندیشه امام خمینی(س) از عوامل مهم در توفیق مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام بوده است.

و اینک که ایشان به حکم قانون بازنشستگی، مدیریت مجموعه را بر عهده ، ندارند، با توجه به تجربیات کاملی که حجت الاسلام و المسلمین آقای کمساری در دوره حضور در معاونت مؤسسه به دست آورده اند و با عنایت به پیشنهاد برادر عزیز جناب حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج شیخ محمدعلی انصاری مبنی بر حضور مستمرشان در حرم مطهر امام خمینی، ایشان را به عنوان سرپرست مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) منصوب می نمایم.

مسئولیت ایشان در درجه نخست، اصلاح اساسنامه و ساختار مجموعه و ایجاد تناسب آن با شرایط جدید فرهنگی است و در مرحله بعد، انتظار آن است که با همت مضاعف و تکیه بر نیروی جوانی، مسیر گذشته را هموارتر و با توان بیشتر بپیمایند.

والحمدلله رب العالمین

سیدحسن خمینی

3 دی ماه 99

 

***

یادگار امام همچنین در حکم جداگانه ای دکتر حمید انصاری را به عنوان مشاور عالی تولیت مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) منصوب کرد. متن این حکم به شرح زیر است:

بسمه تعالی

برادر گرامی و عزیز، اندیشمند توانا جناب آقای دکتر حمید انصاری دامت توفیقاته

اکنون که به حمد خدای متعال و پس از دوره ای سرشار از موفقیت و تلاش به حکم قانون بازنشستگی از مسئولیت مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س)، کناره گرفته اید، بر خود وظیفه می دانم صمیمانه شکرگزار تلاش ها و دل سوزی هایتان باشم.

بی شک آنچه امروز به عنوان توفیق مؤسسه شناخته می شود، جز با همت عالی شما و مدیریت خوبتان مبسر نبود. حضور گرم و بی چشم داشت شما، از زمان مرحوم یادگار امام و پس از آن همراه با حقیر از سرمایه های مؤسسه بوده و هست.

اینک با توجه به آنچه که نوشتم و آنچه بیش از آن بر آن واقفم، ضمن تشکر مجدد، شما را به عنوان مشاور عالی تولیت مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) منصوب می کنم.

بی تردید، مدیریت آینده مؤسسه از نظرات شما بهره مند خواهد بود.

برادرتان

سیدحسن خمینی

3 دی ماه 99

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز