مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان خبر داد:

کمک ۲۲۰ میلیارد تومانی خیران به امر مدرسه سازی در استان کرمان در سال ۹۹ تاکنون

۱۳۹۹/۱۰/۰۹ - ۱۰:۴۴:۳۴
کد خبر: ۱۱۱۱۶۰۵
کمک ۲۲۰ میلیارد تومانی خیران به امر مدرسه سازی در استان کرمان در سال ۹۹ تاکنون
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: در سال جاری تاکنون خیران ۲۲۰ میلیارد تومان در امر مدرسه سازی مشارکت کرده اند که ۱۰ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ احمد اسکندری‌نسب در جلسه شورای آموزش و پرورش و شورای پشتیبانی سواد آموزی استان کرمان که با حضور شاپور محمدزاده معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی و علی زینی ‌وند استاندار کرمان برگزار شد، با بیان این که آموزش و پرورش در این دولت دستاوردهای زیادی داشته، افزود: 70 درصد رشد حقوق معلمان بوده و مدارس خشت و گلی در استان کرمان جمع‌آوری شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به این که آموزش و پرورش با شعار عدالت آموزشی فعالیت می‌کند، گفت: در دوران کرونایی شبکه آموزشی شاد راه‌اندازی شد که در کشور یک اقدام تاریخ ‌ ساز در حوزه آموزش است.

وی با عنوان این که 710 مدرسه زیر ده نفر و بیش از 250 مدرسه زیر پنج نفر در استان کرمان وجود دارد، عنوان کرد: پوشش حداکثری دسترسی دانش‌آموزان در بحث آموزش را در دستور کار قرار دادیم.

اسکندری‌نسب با بیان این که استفاده از فضای مجازی و اینترنت، آموزش تلویزیونی و ارائه بسته‌های آموزشی را انجام دادیم، افزود: 24 درصد دانش آموزان استان در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند.

وی با اشاره به این که مشارکت خیران در استان نسبت به سال‌های گذشته 10 درصد رشد داشته است، گفت: 220 میلیارد تومان کمک‌های خیران استان در سال جاری برای ساخت مدارس بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان این که اتاق بازرگانی استان کرمان همکاری بسیار خوبی در ساخت مدارس داشته است، ادامه داد: دو تفاهم نامه با فعالان اقتصادی استان در حوزه ساخت مدرسه داریم.

وی با اشاره به این که سرانه فضای آموزشی در استان کرمان 4.9 درصد و در شهر کرمان 4 درصد بوده که بسیار پایین است، گفت: در شهر کرمان کلاس‌ها با 48 دانش‌آموز تشکیل می‌شود،

اسکندری‌نسب افزود: انتظار داریم شرکت‌های بزرگ صنعتی و معدنی استان نسبت به ساخت مدارس و توسعه فضای آموزشی شهر کرمان همکاری کنند.

وی با بیان این که امسال نخستین جشنواره علمدار در کشور برگزار می‌شود که دبیرخانه آن در استان کرمان است، عنوان کرد: بیش از ۱۰۷ هزار اثر به جشنواره علمدار که اختتامیه آن در ایام سالگرد شهادت حاج قاسم برگزار می‌شود ارسال شده است

 

نظر شما