استاندار کرمان در شورای فرهنگ عمومی استان تاکید کرد:

لزوم تولید گفتمان فرهنگی مبتنی بر مکتب حاج قاسم

۱۳۹۹/۱۰/۱۲ - ۱۴:۱۸:۲۷
کد خبر: ۱۱۱۳۲۸۲
لزوم تولید گفتمان فرهنگی مبتنی بر مکتب حاج قاسم
استاندار کرمان گفت: گفتمان‌ها و کلیدواژه‌های مدنظر رهبری ما را از آشفتگی و چندوجهی فرهنگی نجات می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ علی زینی‌وند در دویست و سی و پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان، بر انسجام‌بخشی در فعالیت‌های فرهنگی تاکید و عنوان کرد: دستگاه‌های مختلفی به نوعی کار فرهنگی انجام می‌دهند، اما بعضا کارها موازی بوده و در نگاه مخاطب و جوانان نه تنها انسجامی دیده نمی‌شود، بلکه آشفتگی فرهنگی در پیام‌ها احساس می‌شود.

وی تعیین راهبردهای فرهنگی و حرکت همه حول آن را لازم دانست و تصریح کرد: مکتب شهید سلیمانی جای تولید گفتمان فراوانی دارد که این محتواها باید مبتنی بر مکتب سردار و دیدگاه رهبر معظم انقلاب در این حوزه باشد.

استاندار کرمان به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی اشاره داشت و بابیان اینکه آسیب‌شناسی از 40 سال گذشته در این بیانیه صورت گرفته و تبیین وضع موجود و راهبردهای استراتژیک برای آینده نظام و انقلاب و ایران است این سوال را طرح کرد:  ما چقدر این موضوع را مدنظر قرار می‌دهیم و به آن عمل می‌کنیم.

زینی‌وند ابراز داشت: مسئولان ما باید در مورد گفتمان‌ها و کلیدواژه‌های مدنظر رهبری کار کنند و که ما را از آشفتگی و چندوجهی فرهنگی نجات می‌دهد. گاهی ما سلیقه خودمان را به عنوان فرهنگ عمومی کشور بیان می‌کنیم که بخشی از جامعه آن را نمی‌پذیرد.  

استاندار کرمان گفت: دیدگاه حاکمیتی و تقریبی که رهبر معظم انقلاب دارند، مسائلی است که باید روی آنها کار کرد.

زینی‌وند به مسئله تهدید هویتی نسل جدید و دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی به مجمع تشخیص مصلحت نظام برای نوشتن سیاست‌هایی در این زمینه اشاره داشت.

وی خاطرنشان کرد: ایرانی، انقلابی و اسلامی سه واژه هویتی است که رهبری بر آن تاکید دارند، یعنی چتر نظام اسلامی را بر روی همه نسل‌های ایران باید گسترش داد.

زینی‌وند افزود: گوشه‌هایی از این دیدگاه را در رفتار شهید سلیمانی می‌بینیم، سخنرانی‌های ایشان همواره بر محور تولید وحدت و برادری و همگرایی است که اگر بخشی از این هویت را بگیریم در نسل جوان دچار واگرایی و تهدید می شویم.

استاندار کرمان همچنین با بیان اینکه تهدید جمعیتی ما به شدت جدی است، بیان کرد: دو قشر از جامعه می‌توانند جمعیت ما را افزایش دهند، افرادی که اعتقادی هستند و گروهی که با تشویق‌های ما جمعیتشان افزایش پیدا می کند، اما در تشویق فرزند‌آوری و ازدواج باید روالی تعریف کنیم که در آینده فرزند هم امتیازاتی داشته باشد.

 

نظر شما