نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان:

مکتب شهید سلیمانی می‌تواند دایره المعارف نسل‌های آینده باشد

۱۳۹۹/۱۰/۲۰ - ۱۰:۳۲:۴۶
کد خبر: ۱۱۱۷۵۵۱
مکتب شهید سلیمانی می‌تواند دایره المعارف نسل‌های آینده باشد
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با تاکید بر این مطلب که محبوبیت شهید سلیمانی فوق العاده بود، گفت: اگر ابعاد وجودی و خاطرات و صحبت های این شهید گرانقدر جمع آوری و تدوین شود، به عنوان یک دایره المعارف بزرگ برای نسل های بعد ایجاد خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی در نشست تبیین مکتب حاج قاسم سلیمانی افزود: سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی  40 سال در حال  مبارزه با ظلم و جهاد بود تا سرانجام به درجه رفیع شهادت نائل شد.

وی ادامه داد: هر فردی به نحوی در راه خدا وقف می کنند اما شهید تمام وجود خود رادر راه خدا بذل و بخشش می کند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان خاطرنشان کرد: امام علی (ع) فضیلت های مختلف دارد و فاتح خیبر است، جای نبی اسلام در آن شب پرخطر خوابید، پسر عم نبی مکرم اسلام و داماد پیغمبر است اما در هیچیک از این فضیلت ها حرف از فوز نمی زند اما وقتی بحث شهادت می شود فزت و رب الکعبه را مطرح می کند.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی خاطرنشان کرد: قرآن وقتی در رابطه با پاداش اعمال صحبت می کند، گاهی اوقات چند برابر و یا چندین برابر را مطرح می کند اما برخی پادا ش ها در نزد خداوند آنقدر مهم هستند که درباره آن پاداش کلمه غیر قابل شمارش را مطرح می کند و شهادت یکی از این مواد است که پاداش آن قابل شمارش نیست.

وی ادامه داد: وقتی خداوند بخواهد فردی را عزیز کند، کاری به القاب ندارد و یک چهره آنقدر جهانی می شود که مایه امید همه مظلومان عالم است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با اشاره به این مطلب که شهادت سلیمانی مصداق بعضی از آیات قرآن است، گفت: خداوند روزی بدون حساب  به برخی افراد می دهد و شهادت شهید سلیمانی مصداق این آیه است.

وی ادامه داد:  قرآن کریم همچنین می فرماید  خداوند وقتی کسی ایمان آورد و عمل صالح انجام داد، محبت او را دردل همه می اندازد و محبت سردار سلیمانی در دل مردم را در مراسم با شکوه تشییع وی مشاهده کردیم.

وی با بیان اینکه نام شهید سلیمانی عالم گیر بوده است، گفت: سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در حوزه تحلیل فوق العاده و زبردست بود و نمونه تحلیل او را در جنگ 33 روزه می توان مشاهده کرد و امروز کمتر کسی در جبهه سیاست این قدرت را دارد که چنین تحلیلی را ارائه کند.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز