استاندار کرمان:

جنوب استان کرمان قابلیت قطب جدید صنعتی را دارد/ معطل سرمایه گذار غیرفعال نمی مانیم

۱۳۹۹/۱۰/۲۷ - ۰۸:۰۵:۵۶
کد خبر: ۱۱۲۱۲۳۵
جنوب استان کرمان قابلیت قطب جدید صنعتی را دارد/ معطل سرمایه گذار غیرفعال نمی مانیم
استاندار کرمان گفت: ما به دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها تاکید کرده‌ایم که مجوزهای سرمایه‌گذاری و واگذاری زمین را در اسرع وقت انجام دهند، اما سرمایه‌گذاری که کار خودش را پیگیری‌ نمی‌کند، نباید معطل آن ماند و همه خسارت وارده و زمین را باید برگرداند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ علی زینی‌وند در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی و جمع‌بندی سفر استاندار کرمان به شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد با تاکید بر اینکه مصوبات برای مدیران و سرمایه‌گذاران لازم‌الاجرا هستند، ابراز داشت: بعضا در گزارش‌هایی که از طرح‌های سرمایه‌گذاری داده می‌شود عدم تلاش سرمایه‌گذار برای ادامه کار نیز وجود دارد و در چنین مواردی هر چند هم طرح مهم باشد، اما زمانی که فعالیتی انجام نمی‌شود، باید مراحل قانونی آن دنبال شود.

وی با بیان اینکه همه دستورات ما در بستر قانون هستند، ادامه داد: برای ایجاد اشتغال و سرمایه‌گذاری از مدیران و سرمایه‌گذاران جدی‌تر هستیم.

استاندار کرمان گفت: جنوب استان در دفاع از نظام و نقش‌آفرینی در دفاع مقدس و پایداری در حفظ انقلاب و نظام زبانزد است و شهدای بزرگی را تقدیم انقلاب کرده و پای آرمان‌های امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی همانند دیگر نقاط کشور ایستاده است.

وی ابراز داشت: به دلایل متعددی، بخشی از مناطق جنوب استان از توسعه نیافتگی رنج می‌برند. در حالی که خدمات زیادی به این مناطق انجام شده اما جای خدمات بیشتری هم دارد. زینی‌وند، آینده منطقه جنوب استان کرمان را روشن و خوب دانست و گفت: جیرفت و عنبرآباد و پنج شهرستان جنوبی استان از قدیم‌الایام به قطب کشاورزی مطرح بودند، اما این کشاورزی نیاز به تحول و همراهی دانش و مکانیزاسیون دارد.

وی افزود: با توسعه کشت‌های گلخانه‌ای، ایجاد صنایع تبدیلی در کنار مزارع، مکانیزاسیون، ارزش افزوده محصولات چند برابر می‌شود. استاندار کرمان خاطرنشان کرد: منطقه جنوب کرمان ظرفیت تبدیل شدن به قطب صنعتی جدید در کشور را دارد، اما اکنون بخش کمی از معادن آن اکتشاف، بهره‌برداری و استخراج شده‌اند.

استاندار کرمان با تاکید بر توانمندسازی جوانان بیان کرد: راه تولید و خلق ثروت از همه داشته‌های طبیعی بی‌نظیر را باید آموزش دهیم. وی تصریح کرد: هدف معین‌های اقتصادی تنها ایجاد کمک‌های معیشتی و زیرساخت‌های عمومی نیست، بلکه توانمندسازی افراد برای اشتغال و تولید ثروت اهمیت دارد.

زینی‌وند با اشاره به بازدید امروز خود از بخشی ظرفیت‌های شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد گفت: خسارت وارد به مزارع سیب‌زمینی و پیاز بسیار گسترده و ناراحت‌کننده است، نمی‌توان به صورت 100 درصد جبران خسارت کرد، اما با برآوردهای ستاد بحران و جهاد کشاورزی تا حد امکان جبران شوند.

وی گفت: باید کشاورززاده بود تا عمق این درد و خسارت را احساس کرد. استاندار کرمان ابراز داشت: قول می‌دهیم همه توان و تلاشمان را در کنار نمایندگان مجلس به کار گیریم که بخشی از این خسارت گسترده را جبران کنیم.

وی به مشکل سوخت مایع و گاز در منطقه جنوب پرداخت و گفت: با بررسی‌هایی که انجام دادیم، کوتاهی از طرف مسئولان ندیدم، امسال 3 میلیون لیتر نفت سفید بیشتر در جنوب مصرف شده است.

زینی‌وند ادامه داد: درخصوص گاز مایع نیز امسال 24.5 درصد بیشتر کپسول به منطقه حمل و استفاد شده است، البته این راه هم می‌دانیم که مردم مشکل دارند و باید این مسئله حل و مدیریت شود. اما بخشی از این مشکل در مبدا حمل است.

وی ابراز داشت: اگر بدانیم مسئولی در تامین محصولات استراتژیک برای مردم کوتاهی کرده حتما برخورد می کنیم، البته در این فصل باقیمانده پیگیری خواهیم داشت.

وی در مورد سهمیه آرد به کارخانجات گفت: براساس تصمیمی که گرفته‌ایم و از اختیار قانونی خودمان استفاده کردیم به تناسب جمعیت مناطق این کار باید صورت گیرد.

استاندارکرمان تصریح کرد: دستوراتی که می دهیم بر مجرای قانون است و با اختیارات خودمان انجام می دهیم و حتما هم باید دستورات و مصوبات اجرا شوند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز