معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان:

روابط ایران و افغانستان فراتر از زمینه‌های سیاسی و دیپلماتیک است

۱۳۹۹/۱۱/۰۸ - ۱۳:۰۶:۲۲
کد خبر: ۱۱۲۷۵۶۰
روابط ایران و افغانستان فراتر از زمینه‌های سیاسی و دیپلماتیک است
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان در دیدارِ سفیر افغانستان، روابط دو کشور را فراتر از زمینه‌های سیاسی و دیپلماتیک و بر پایه اشتراکات فرهنگی توصیف و بر اراده دو کشور در مبارزه با تروریسم و موادمخدر تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمدصادق بصیری در دیدارِ دکتر عبدالغفور لیوال سفیر افغانستان به اشتراک‌های فرهنگی، آیینی و همسایگی دو کشور اشاره کرد و گفت: میان ایران و افغانستان مسائل مشترکی همچون مبارزه با تروریسم و مواد مخدر وجود دارد، ضمن اینکه اشتراک‌های فرهنگی دو کشور نیز بسیار زیاد است.

وی تصریح کرد: کسی نمی‌تواند روابط و اشتراک‌های فرهنگی را از ما بگیرد و همزیستی مسالمت‌آمیز مهاجران افغانستانی در استان کرمان و ایران نشانه عمق نزدیکی دو ملت است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان؛ درود و سلام دکتر علی زینی‌وند استاندار کرمان را که در سفر تهران به سر می‌برد به سفیر افغانستان ابلاغ کرد و خواستار گسترش تعاملات استان کرمان در زمینه‌های اقتصادی و روابط تجاری با توجه به ظرفیت‌های آن شد.

بصیری اضافه کرد: مهمان، همیشه برای ما عزیز است و امیدوارم مهاجران افغانستانی پس از برقراری صلح در این کشور با کوله‌باری از خاطرات خوش ایران را ترک کنند و سفیر ما در کشور افغانستان باشند.  

عبدالغفور لیوال نیز با تشکر از مهمان‌نوازی‌های مدیران و مردم استان نسبت به مهاجران افغانستانی و امیدواری برقراری صلح در افغانستان، برگشت مهاجران را از اولویت‌های این کشور برشمرد.

سفیر افغانستان، استان کرمان را مهد کریمان خواند و گفت: این کرامت برای سومین بار مرا به کرمان کشانده است.

وی به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی افغانستان از مسئولان و مردم استان کرمان تشکر کرد و اظهار امیدواری کرد: با راه‌اندازی مرکز توزیع تذکره الکترونیکی، حضور مهاجران افغانستانی قانونمندتر شود.

دکتر لیوال سفیر افغانستان با تقدیر از خدمات اداره کل اتباع و مهاجران خارجی استانداری کرمان گفت: "علی شفیعی دوست بسیار خوب مهاجران افغانستانی است".

همچنین علی شفیعی مدیرکل دفتر امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری کرمان در این دیدار از راه‌اندازی مرکز پژوهش و تحقیقات این اداره کل خبر داد و تصریح کرد: با تدبیر و پشتیبانی استاندار کرمان و همکاری دانشگاه علوم پزشکی  مراقبت‌های لازم برای مهاجران افغانستانی در مقابل بیماری کروناویروس در استان انجام شده است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز