مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان:

مشارکت پذیری، هوشمندی و توانمندی مدیران مدارس لازمه کارآمدی و پویایی مدارس است

۱۳۹۹/۱۱/۲۵ - ۰۹:۳۹:۱۱
کد خبر: ۱۱۳۶۲۷۱
مشارکت پذیری، هوشمندی و توانمندی مدیران مدارس لازمه کارآمدی و پویایی مدارس است
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان به نقش مهم مدیران مدارس در ارتقای کیفیت فعالیت های آموزشی و پرورشی اشاره کرد و گفت: مشارکت پذیری، هوشمندی و توانمندی مدیران مدارس، لازمه کارآمدی و پویایی مدارس است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ احمد اسکندری‌نسب در جمع مدیران مدارس شهرستان انار با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان انقلاب اسلامی و تبریک ایام الله دهه مبارکه فجر و چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از زحمات و تلاش بی وقفه فرهنگیان در دوران شیوع کرونا تشکر و عنوان کرد: پیگیری جدی آموزش دانش آموزان در شرایط کرونایی، هر چند مجاهدتی خاموش بود اما جلوه های ویژه ای از فداکاری و ایثارگری را به نمایش گذاشت.

وی با بیان این که کرونا آزمونی بزرگ برای نمایش توانمندی ها و دلسوزی های فرهنگیان بود، گفت: کار معلم عشق ورزی، ایثار، فداکاری و تعهد برای تربیت نسلی در تراز جمهوری اسلامی ایران است.

اسکندری نسب پوشش حداکثری دانش آموزان را در شرایط کرونا ضروری دانست و اظهار کرد: با توجه به این که پایان کرونا معلوم نیست باید به فکر تسهیل فرایند یاددهی - یادگیری متناسب با شرایط کرونا باشیم.

مدیر کل آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: مدرسه کانون یادگیری است و سند تحول بنیادین نیز بر مدرسه محوری و توجه جدی به مدارس تاکید کرده است.

احمد اسکندری نسب با بیان این که آموزش و پرورش زیرساخت اصلی توسعه و پیشرفت کشور است، گفت: با توجه به اهمیت این مهم، امور آموزشی فرزندان این مرز و بوم از بدو تولد تا ۱۸ سالگی با آموزش و پرورش سپرده شده است.

وی با تاکید بر این که باید از سمت کنکور زدگی به سمت و سوی مهارت آموزی حرکت کنیم بیان کرد: لازمه تحقق این مهم چرخش تحولی از سمت فعالیت های آموزشی به سمت فعالیت های تربیتی است.

اسکندری نسب با بیان این که بر اساس بررسی های صورت گرفته بیش از ۷۰ درصد دانش آموزان فنی و حرفه ای و کاردانش جذب بازار کار می شوند بر تقویت رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش تاکید کرد.

وی بر هدایت تحصیلی دانش آموزان متناسب با نیاز بازار کار در جامعه تاکید کرد و توازن رشته های تحصیلی را در شهرستان ها و مناطق استان ضروری دانست.

وی با بیان این که مدیران مدارس تسهیل گر فعالیت های آموزشی و پرورشی هستند، تاکید کرد: ارتقای کیفیت فعالیت های آموزشی و پرورشی و تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت در گرو وجود مدیرانی توانمند و بروز است.

اسکندری نسب تاکید کرد: هوشمندی، تدبیر، توانمندی و مشارکت پذیری  مدیران مدارس، لازمه ایجاد مدارسی پویا و کارآمد است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان عدالت آموزشی را مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی دانست و افزود: شبکه شاد بستری امن و انحصاری است که به تحقق عدالت آموزشی در کشور کمک کرده است.

احمد اسکندری با اشاره به آسیب های لجام گسیخته فضای مجازی گفت: باید دانش آموزان را در زمینه استفاده از فضای مجازی توانمند کنیم.

وی با بیان اینکه با جذب بیش از یک هزار و ۶۰۰ نیروی انسانی در سال جاری خوشبختانه در هیچ نقطه ای از استان کمبود نیروی انسانی نداریم، خاطر نشان کرد: جذب نیروی انسانی بومی اولویت اصلی ما در این زمینه است.

اسکندری نسب از رشد ۳۹ درصدی رتبه های زیر یک هزار توسط دانش آموزان استان در کنکور ۹۹ و میانگین نمره امتحانات نهایی دانش آموزان پایه دوازدهم خبر داد

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز