شهردار کرمان عنوان کرد:

مناسب‌سازی ۲۰ دستگاه اتوبوس برای معلولان کرمانی

۱۳۹۹/۱۱/۲۸ - ۰۷:۵۵:۰۳
کد خبر: ۱۱۳۷۹۹۱
مناسب‌سازی ۲۰ دستگاه اتوبوس برای معلولان کرمانی
شهردار کرمان گفت: ۲۰ دستگاه اتوبوس برای استفاده افراد دارای معلولیت در کرمان مناسب سازی شده است که به زودی به بهره برداری می رسند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ سیدمهران عالم‌زاده، در جلسه ستاد مناسب‌سازی معابر شهری ویژه افراد دارای معلولیت، از مناسب‌سازی ۲۰ دستگاه اتوبوس خریداری‌شده که قرار است در هفته جاری در قالب پویش افتتاح شهرداری به بهره‌برداری برسد، برای استفاده افراد دارای معلولیت خبر داد و گفت: دسترس‌پذیری و مناسب‌سازی این اتوبوس‌ها برای افراد نابینا و ناشنوا نیز در دستور کار قرار دارد.

او افزود: ایستگاه‌های اتوبوس خیابان‌های شهید بهشتی و شریعتی برای تسهیل استفاده افراد دارای معلولیت، مناسب‌سازی خواهد شد.

عالم‌زاده با تأکید بر لزوم سرعت‌دهی و جدیت در اجرای مصوبات ستاد مناسب‌سازی معابر شهری ویژه افراد دارای معلولیت و لزوم پیگیری جدی‌تر اجرای مصوبات، تصریح کرد: شهرداران مناطق در صورت نیاز به تخصیص بودجه برای اجرای مصوبات ستاد، سریع‌تر اعلام کنند تا بودجه لازم در نظر گرفته شود.

او با اشاره به لزوم تعیین زمان‌بندی مشخص برای اجرای مصوبات ستاد مناسب‌سازی معابر شهری ویژه افراد دارای معلولیت، بیان داشت: طبق قانون وظیفه داریم، اقدامات لازم برای تسهیل حضور و تردد افراد دارای معلولیت در جامعه را انجام دهیم و در صورت انجام ندادن آن‌ها باید پاسخگو باشیم.

شهردار کرمان گفت: معلولیت ممکن است بر اثر یک حادثه یا بیماری برای هر یک از ما نیز اتفاق بیفتد؛ بنابراین، باید خود را جای این افراد قرار دهیم و به وظیفه انسانی و قانونی خود در قبال آن‌ها عمل کنیم.

عالم‌زاده افزود: مشکل ما مربوط به آن بخش از شهر است که طی سال‌های گذشته به‌صورت اشتباه و نامناسب ساخته شده، اما در بخشِ در حال توسعه شهر می‌توان برای مناسب‌سازی معابر اقدام کرد.

او با طرح پیشنهاد قرار دادن بخش ویژه‌ای برای کودکان دارای معلولیت در جشنواره جهانی نقاشی کودک که به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری در حال برگزاری است، تصریح کرد: در این خصوص باید در سطح ملی و بین‌المللی اطلاع‌رسانی شود تا کودکان دارای معلولیت هم بتوانند در این رویداد بین‌المللی مشارکت کنند و از این طریق، نیاز‌ها و خواسته‌های خود را در مورد شهری که در آن زندگی می‌کنند، به گوش مدیران شهری برسانند.

شهردار کرمان بیان داشت: با توجه به اینکه افراد دارای معلولیت به‌دلیل نامناسب بودن فضا‌های شهری طی سال‌های گذشته، اغلب در خانه هستند و کمتر در جامعه حضور پیدا می‌کنند، لازم است اقدامات انجام‌شده برای مناسب‌سازی فضا‌های شهری ازطریق فضای مجازی و رسانه‌ها اطلاع‌رسانی شود تا این قشر از شهروندان نیز به حضور و فعالیت بیشتر در جامعه ترغیب شوند.

 

نظر شما