استاندار کرمان:

اردوگاه نگهداری معتادان در جاده رفسنجان زودتر تعیین تکلیف شود

۱۳۹۹/۱۱/۲۸ - ۰۸:۳۲:۱۶
کد خبر: ۱۱۳۸۰۲۱
اردوگاه نگهداری معتادان در جاده رفسنجان زودتر تعیین تکلیف شود
استاندار کرمان گفت: اردوگاه نگهداری معتادان در جاده رفسنجان از طرح‌های نیمه تمامیست که در حال از بین رفتن است و باید تعیین تکلیف شود.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ علی زینی‌وند در جلسه ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان با بیان اینکه اردوگاه نگهداری معتادان در جاده رفسنجان باید تعیین تکلیف شود، اظهار داشت: این اردوگاه از طرح‌های نیمه تمامی است که در حال از بین رفتن است و باید هر چه زودتر مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

او با اشاره به اینکه مبارزه با مواد مخدر در کشور دارای نواقصی هست، اما نسبت به گذشته پیشرفت‌های خوبی داشته است، افزود: درمان اعتیاد در کشور ما ناقص انجام می‌شود و باید چرخه درمان اعتیاد تکمیل شود تا نتیجه بگیریم.

زینی وند با بیان اینکه اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر اقدامات خوبی بوده؛ اما هنوز به نتیجه مطلوب نرسیده ایم که دلیل اصلی آن کمبود اعتبارات است، بیان داشت: مبارزه با مواد مخدر فقط کشفیات و جمع‌آوری معتادان متجاهر نیست و باید آموزش، فرهنگ سازی، ترک اعتیاد و کارآفرینی با هم انجام شود.

او با اشاره به اینکه سن اعتیاد کاهش پیدا کرده و این معضل در تمام طبقات اجتماعی وجود دارد و یک هشدار است تصریح کرد: با کار‌های کلیشه‌ای نمی‌توان آسیب اجتماعی را کنترل کرد و نیاز است تشکل‌های مردمی را پای کار آورد که البته اعلام آمادگی هم کرده‌اند.

زینی‌وند با بیان اینکه در حوزه مقابله با اعتیاد کار اداری جواب نمی‌دهد و باید از ظرفیت مردمی استفاده شود و کار اجتماعی نیاز است، بیان داشت: مطالبه‌گری اعتبارات در حوزه مبارزه با مواد مخدر را در دستورکار قرار دهید.

او با اشاره به اینکه ۲۰ سال از زمان کلنگ‌زنی اردوگاه معتادان در استان کرمان می‌گذرد و هنوز کار زیادی وجود دارد، گفت: نیاز است با روش دیگر و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی این اردوگاه را ساخت و تکمیل و تجهیز کرد.

 

نظر شما