صلح و سازش ۴ طایفه و تحویل دو قاتل رهاورد همایش سران طوایف شرق استان کرمان

۱۳۹۹/۱۲/۰۲ - ۰۸:۲۶:۲۱
کد خبر: ۱۱۳۹۹۵۵
صلح و سازش ۴ طایفه و تحویل دو قاتل رهاورد همایش سران طوایف شرق استان کرمان
رییس دادگستری شهرستان ریگان با اشاره به اثرات ماندگار و مستمر میثاق نامه عدالت و امنیت پایدار در شرق استان، گفت: در جریان برگزاری چهارمین گردهمایی علماء و سران طوایف جنوب و شرق استان (میثاق نامه عدالت و امنیت پایدار) صلح و سازش بین چهار طایفه در شرق استان کرمان برقرار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ امین سلطانی زرندی در تشریح این خبر با اشاره به این مطلب که صلح و سازش ایجاد بین دو طایفه پس از 13 سال حاصل شده است، افزود: در جریان یک پرونده قتل، متهم 13 سال در زندان بوده است و علی رغم پرداخت مبلغی معادل 10 میلیارد ریال موفق به جلب رضایت اولیای دم نشده بود که در قالب میثاق نامه عدالت و امنیت پایدار و با همکاری ریش سفیدان و سران قبائل این منطقه، صلح وسازش بین این دو طایفه برقرار و مبالغ پرداختی از سوی خانواده قاتل نیز به آنها بازگردانده شد.

وی ادامه داد: صلح و سازش دیگر نیز در بین دو طایفه برقرار شده که به دلیل اختلافات خانوادگی سالهای متمادی درگیر منازعات مختلف بوده اند.

رییس دادگستری شهرستان ریگان تصریح کرد: در راستای برگزاری چهارمین گردهمایی علماء و سران طوایف شرق استان کرمان طی هفته جاری عاملان دو قتل دیگر نیز از سوی سران طوایف شرق استان به دستگاه قضایی معرفی شده اند.

سلطانی زرندی تاکید کرد: نقش سران طوایف جنوب و شرق استان در مراحل تحقیق، شناسایی و دستگیری عاملان رخدادهای امنیتی، پیشگیری از منازعات قومی، تحویل سلاح های غیرمجاز و .... نقشی برجسته و اثرگذار است که به برکت میثاق نامه عدالت و امنیت پایدار حاصل شده است.

میثاق نامه عدالت و امنیت پایدار به اهتمام دادگستری کل استان کرمان پایه گذاری شده و با همراهی و همکاری اعضای شورای تامین و سران طوایف، معتمدان، متنفذین و ریش سفیدان جنوب و شرق استان در حال اجراست.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز