مدیرکل انتقال خون استان کرمان:

ذخایر خون در کرمان رو به کاهش است

۱۳۹۹/۱۲/۰۲ - ۰۸:۳۰:۴۸
کد خبر: ۱۱۳۹۹۵۹
ذخایر خون در کرمان رو به کاهش است
مدیرکل انتقال خون استان کرمان گفت: در حال حاضر شاهد کاهش مراجعین برای اهدای خون و به تبع آن شاهد کاهش ذخایر خون استان کرمان هستیم و بحران کرونا مزید بر علت شده و کاهش اهداء شدیدتر است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ روح الله میرزائی افزود: در تعطیلات نوروزی نیز به دلیل تعطیلی و سفرهایی که ممکن است انجام شود (که امیدواریم در ایام کرونا این اتفاق نیفتد) با کاهش اهدای خون شدیدتری مواجه هستیم ضمن اینکه مصرف خون و فرآورده های خونی به دلیل انجام اعمال جراحی و همچنین متاسفانه حجم تصادفات در تعطیلات بیشتر است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر شاهد کاهش مراجعین برای اهدای خون و به تبع آن شاهد کاهش ذخایر خون استان کرمان هستیم و بحران کرونا مزید بر علت شده و کاهش اهداء شدیدتر است.

مدیرکل انتقال خون استان کرمان بیان کرد: هم اکنون با کاهش ذخایر خون استان مواجه هستیم و چنانچه مردم که همیشه به کمک نیازمندان به خون آمده اند، به فکر نیازمندان باشند و اهدای خون را جزو کارهای ضروری و مهم دانسته و مراجعه کنند، این کاهش جبران می شود و نیازمندان به خون، دغدغه کمبود خون را نخواهند داشت.

وی افزود: از همه هم استانی ها درخواست داریم در این ایام با مراجعه به پایگاه های سراسر استان نسبت به اهدای خون اقدام کنند تا کاهش ذخایر استان جبران شود به ویژه در گروه خونی O.

میرزائی تصریح کرد: در پایگاه های انتقال خون پروتکل های بهداشتی کاملا رعایت می شود و وسایل معاینه ضدعفونی می ود و در صورتی که فردی کوچکترین علامت از هر بیماری داشته باشد، اجازه اهدای خون پیدا نمی کند لذا اهداکنندگان نگران ابتلا به کرونا در پایگاه ها نباشند.

وی در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: از تمامی کسانی که بهبودیافته ویروس کرونا هستند و 28 روز از بهبودی آنها گذشته، درخواست داریم با مراجعه به پایگاه های انتقال خون در استان، پلاسما اهدا کنند زیرا ثابت شده در پلاسمای خون این افراد آنتی ویروس کرونا وجود دارد و با تزریق پلاسما به بیماران بستری کرونا، می توان به روند بهبودی این بیماران کمک کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز