استاندار کرمان:

طرح محدودیت‌های هوشمند ملاک عمل فرمانداران باشد

۱۳۹۹/۱۲/۰۳ - ۰۹:۰۶:۳۶
کد خبر: ۱۱۴۰۶۸۴
طرح محدودیت‌های هوشمند ملاک عمل فرمانداران باشد
استاندار کرمان با اشاره به طرح محدودیت های هوشمند که شهرها را بر اساس سطح هشدار و رنگ‌بندی تقسیم می‌کند گفت: فرمانداران براساس دستورالعمل طرح هوشمند و رنگ بندی شهرستان، محدودیتها را اعمال کنند و منتظر ابلاغیه جدید نباشند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ علی زینی‌وند در شصت و چهارمین جلسه ستاد مقابله با کرونای استان کرمان درباره تنظیم بازار شب عید اظهار داشت: ستاد تنظیم بازار باید غرفه‌های عرضه مواد ضروری در سراسر استان را افزایش دهد و میوه فروشی‌ها را تا دل محله‌ها ببرد و در کیف و کفش و ...، اصناف با یکدیگر رایزنی داشته و اجناس را ارزان عرضه کنند ضمن اینکه فروش فوق‌العاده نخواهیم داشت.

وی درباره نمایشگاه های تخصصی نیز گفت: نمایشگاه‌های تخصصی با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی می‌توانند برگزار شوند و ‌مسئولان طبق دستورالعمل، عمل کنند و اگر نمایشگاهی شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت نکرد آن را پلمب کنید.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه وضعیت استان‌های کشور اکنون به لحاظ کرونایی متفاوت است، اظهار کرد: با تلاش مسئولان و مردم در بحث کنترل کووید 19، استان کرمان در حدود یک و نیم ماه گذشته در وضعیت با ثباتی قرار دارد.

وی با رضایت از عملکرد طرح شهید سلیمانی عنوان کرد: اگر شهر سیرجان در وضعیت نارنجی قرار نمی‌گرفت، استان کرمان جزو استان‌ها با عملکرد بسیار خوب مطرح بود.

دکتر زینی‌وند با اشاره به شیوع کرونا در کشور عراق افزود: خطر بیخ گوش کشور ماست و باید به صورت جدی‌تر به وضعیت نگاه کنیم و تاکید دارم که طرح سردار سلیمانی با جدیت دنبال شود و فرمانداران هر هفته عملکردها را بررسی و گزارش آن را ارایه دهند.

وی با اشاره به طرح محدودیت‌های هوشمند که شهرها را براساس رنگ‌بندی تقسیم می‌کند، به فرماندارانی که از طریق ویدئو کنفرانس در جلسه شرکت داشتند اظهار کرد: فرمانداران براساس دستورالعمل هوشمند رفتار کنید و منتظر ابلاغیه جدید نباشید و براساس وضعیت شهرستان خود محدودیت‌ها را اعمال کنید.

استاندار کرمان با تقدیر از همراهی مردم در رعایت پروتکلها در مناسبتهای مذهبی اظهار کرد: نماز جمعه در سیرجان تا اطلاع ثانوی برگزار نشود هر چند معتقدم که گروه‌های مذهبی در برگزاری مراسم کاملا پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند.

وی افزود: در شهرستان سیرجان، آیین ها، مراسم گلزارهای شهدا، عروسی و عزا ممنوع است و اگر باوجود تذکرات افراد تبعیت نکردند با هماهنگی قوه قضاییه برخورد کنید.

زینی‌وند در بحث دورکاری زنانی که فرزند زیر 6 سال دارند نیز عنوان کرد: دورکاری بهانه‌ای برای تعطیلی کار نباشد اما مدیران باید به مصوبه دورکاری زنان دارای فرزند زیر شش سال عمل کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز