یادداشتی از وحید هلیرودی به مناسبت هفته جوان

جوانان با روحیه مطالبه گری، موانع تولید را برطرف و محرومیت‌زدایی کنند

۱۴۰۰/۰۱/۱۲ - ۲۲:۴۷:۴۷
کد خبر: ۱۱۵۸۶۶۵
جوانان با روحیه مطالبه گری، موانع تولید را برطرف و محرومیت‌زدایی کنند
در یک سال گذشته که مردم روزهای سختی را سپری کردند این جوانان برومند ایران عزیز بودند که با کوشش و تلاش فراوان در بخش‌های مختلف توانستند در رفع کاستی‌ها و کاهش دردها، آلام و مشکلات ملت نقشی چشمگیر و پررنگ ایفا کنند.

در هفته جوان لازم است در برابر جوانان مسئولیت شناس، دلسوز و سخت‌کوشی که در یکسال گذشته پرچم دار مبارزه با ویروس منحوس کرونا بودند،سر تعظیم فرود آورم و قدردانی کنم. تردید ندارم این همت، رشادت و وظیفه شناسی جوانان حاضر در کادر درمان، سمن‌ها و گروه‌های جهادی بود که باعث شد امروز کشور در مهار آسیب‌های ناشی از ویروس کرونا موفق عمل کرده و در زمینه تامین مواد ضدعفونی کننده و اقلام بهداشتی کمبودی نداشته باشد. در شرایط فعلی جوانان می‌دانند که باید به سمت خودباوری حرکت کنند. این هفته را به طور ویژه به جوانانی تبریک می‌گویم که حرکت در مسیر پر چالش و پر ریسک، فعالیت در بخش خصوصی را دنبال کرده و با اتکا بر توانمندی و خودباوری برای خود و دیگر افراد به ایجاد اشتغال و کار آفرینی پرداخته‌اند.

در سالی که به فرمان مقام معظم رهبری باید پشتیبانی و رفع موانع از تولید در دستور کار قرار بگیرد باز هم جوانان فعال در حوزه کسب و کار، تعاونی ها، شرکت های دانش بنیان و کارآفرینان جوان که به صورت مستقیم با مشکلات و چالش ها دست به گریبان هستند، باید ضمن لبیک به فرمایشات مقام معظم رهبری، با روحیه مطالبه گری، موانع تولید را برطرف کرده، و به بهبود مستمر فضای کسب و کار کمک شایان توجهی بنمایند.

همچنین امیدوارم در سالی که دو انتخابات حساس و مهم در پیش داریم، جوانان همچون گذشته در میدان حضور اثرگذار داشته و با استفاده از خلاقیت و شیوه‌های نو در رونق فضای انتخابات کوشیده و به افزایش مشارکت سیاسی مردم در انتخابات کمک کنند.

بی‌شک هفته جوان برای ما جوانان ارزشمند است. با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از جمعیت جامعه را جوانان تشکیل داده‌اند، شاید صرف نامگذاری یک روز یا یک هفته با عنوان هفته جوان آن طور که باید اثربخشی نداشته باشد.

 با توجه به شرایط اقتصادی و اجتماعی در کشور بخش زیادی از افراد آسیب دیده را جوانان تشکیل می‌دهند. نیاز جوان به اشتغال، مسکن و ازدواج جزو اولویت‌های مهم محسوب می‌شود. شاید آنطور که باید در این حوزه تدبیر نشده است. درضمن اگر هم تدابیر اتخاذ شده کم تاثیر یا بی‌تاثیر بوده است.

انتظار داریم توجه به جوانان فقط به هفته جوان منتهی نشود و مسئولین اجرایی استانی و کشور در مقام اعتماد عملی به جوانان برآیند تا انتظار رهبر معظم انقلاب اسلامی در رابطه با لزوم جوان گرایی و اعتماد به آنان را برآورده کنند.

انشالله به مدد عزم راسخ، همت والا و روحیه جهادی جوانان شایسته این مرز و بوم، عبور از گردنه‌های سخت ممکن بوده است همانطور که در زمان دفاع مقدس جوانان پای کار آمدند و برای پیروزی حق علیه باطل جنگیدند و بدین ترتیب شاهد اعتلای بیش از پیش نظام مقدس جمهوری اسلامی خواهیم بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز