استاندار کرمان:

رکن اصلی مراقبت خود مردم هستند / آماده‌باش بیمارستان‌ها برای مقابله با پیک جدید کرونا

۱۴۰۰/۰۱/۱۴ - ۱۳:۲۱:۰۹
کد خبر: ۱۱۵۹۲۵۰
رکن اصلی مراقبت خود مردم هستند / آماده‌باش بیمارستان‌ها برای مقابله با پیک جدید کرونا
استاندار کرمان گفت: گزارش‌های ستاد ملی مقابله با کرونا نگران کننده است، رکن اصلی مراقبت خود مردم هستند و باید با شدت بیشتری، پروتکل‌ها رعایت شود.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ علی زینی‌وند در شصت و نهمین جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا در محل سالن شهید مرتضوی استانداری کرمان عنوان کرد: گزارش‌های ستاد ملی مقابله با کرونا و دانشگاه‌های علوم پزشکی نشان از ورود به شرایط سخت است و از هم‌اکنون از کادر بهداشتی و درمانی تقدیر می‌کنیم که در آماده‌باش هستند و امیدواریم موج پیش روی را را آرام بگذارنیم.

وی به فرمانداران تاکید کرد تا جلسات را به صورت مستمر برگزار و دستورالعمل‌های اجرایی را بار دیگر مطالعه کنند.

استاندار کرمان افزود: دستور‌العمل‌های اجرایی طبق رنگ‌بندی شهرها کامل مشخص و شفاف است و فرمانداران باید طبق آن عمل کنند.

زینی‌وند همچنین به واسطه رعایت اصول بهداشتی در ایام 12 و 13 فروردین ماه توسط مردم قدردانی کرد و گفت: گزارش‌های ستاد ملی مقابله با کرونا نگران کننده است، تفاوت پیک بیماری پیش‌روی در آن است که ویروس جهش یافته تقریبا تمام موارد ابتلا را شامل می‌شود و قدرت سرایت بسیار بالایی نیز دارد.

وی عنوان کرد: طبیعی است که با افزایش تست‌های مثبت در استان باید منتظر حجم بیشتر بستری‌ها و موارد فوتی در روزهای آینده باشیم.

استاندار کرمان اظهار داشت: رکن اصلی مراقبت خود مردم هستند، استان کرمان دوباره به سمت شهرهای نارنجی و قرمز رفته و از سویی نیروی انتظامی باید با جدیت مراقبت‌های تردد شبانه را از ساعت 22 تا 3 صبح اعمال کند.

زینی‌وند گفت: مراکز مذهبی در این ایام به شکل مطلوبی رعایت پروتکل‌ها را داشتند و در ایام نیمه شعبان و اعیاد مذهبی این امر را نشان دادند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز