مدیرکل استاندارد استان کرمان:

۶۷۰ کالای غیراستاندارد در کرمان توقیف شد

۱۴۰۰/۰۱/۱۵ - ۱۲:۰۹:۳۳
کد خبر: ۱۱۵۹۷۵۰
۶۷۰ کالای غیراستاندارد در کرمان توقیف شد
مدیرکل استاندارد استان کرمان با اشاره به ۲ هزار و ۸۸۵ مورد اقدام حقوقی این اداره کل طی سال ۱۳۹۹ گفت: تعداد ۶۷۰ مورد کالای غیراستاندارد در این استان طی سال گذشته توقیف و جمع‌آوری شد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ اسماعیل عاقلی در این خصوص افزود: این کالاها شامل انواع مواد غذایی، لبنیات، ایزوگام، لوله پلی اتیلن، سیم و کابل، پنیر پیتزا، روغن مایع، روغن موتور، انواع لامپ، عرقیجات و انواع مایع ظرقشویی بوده است.

وی اظهار داشت: در سال ۱۳۹۹ تعداد ۲ هزار و ۸۸۵ مورد اقدام حقوقی در اداره کل استاندارد استان کرمان انجام شده که شامل، ۱۰۶ مورد اعلام جرم، ۷۴ مورد رسیدگی به شکایات سامانه رسیدگی به شکایات استاندارد، ۵۴۷ مورد اقدامات قانونی برای محصولات عرضه شده در مراکز عرضه و توزیع کالا در طرح کنترل بازار شامل ۶۹۲ مورد اخطار، ۷۰۳ مورد تذکر، ۲۲ مورد توقیف و پلمپ خط تولید و ۲ مورد توقیف و پلمپ آسانسور است.

مدیرکل استاندارد استان کرمان ادامه داد: این اقدامات حقوقی در خصوص واحدهای صنفی شامل انواع مواد غذایی، ایزوگام، روغن های صنعتی از جمله گریس و روغن موتور، لوله پلی اتیلن و واحدهای تولیدی شامل بتن آماده، تیرچه و بلوک، آجر سفال، لبنیات، روغن های بکر خوراکی، سیم و کابل و انواع لوله پلی اتیلن و واحدهای خدمات شامل آسانسور، تاسیسات سیلندر پر کنی مایع، وسایل سنجش و یخچال های ویترینی بوده است.

وی اضافه کرد: همچنین ۶۹ مورد ارجاع به کمیسیون ماده ۱۹ در سال ۱۳۹۹ توسط اداره کل استاندارد استان کرمان داده شد.

عاقلی همچنین از یکهزار و ۶۹۶ مورد بازرسی فنی از واحدهای تولیدی تحت پوشش و یکهزار و ۸۲۸ مورد نمونه برداری کارشناسان اداره کل استاندارد استان کرمان از واحدهای تولیدی استان در سال ۱۳۹۹ خبر داد.

وی ادامه داد: در سال گذشته هزار و ۶۹۶ مورد بازرسی فنی از واحدهای تولیدی در صنایع شیمیایی، غذایی، ساختمانی، بسته بندی و سلولزی، برق و الکترونیک و انگ فلزات گرانبها انجام شده است.

مدیرکل استاندارد استان کرمان افزود: در این بازرسی ها بر اساس استانداردهای ملی مربوطه وضعیت بهداشتی، فنی، خط تولید، انبارهای مواد اولیه و محصول نهایی و آزمایشگاه‌ها مورد بررسی کارشناسی قرار گرفته است.

وی بیان داشت: هزار و ۸۲۸ مورد نمونه برداری از واحدهای تولیدی تحت پوشش این اداره کل از گروه صنایع نساجی، بسته بندی، شیمیایی، برق و الکترونیک، خودرو و نیرو محرکه، ساختمانی و معدنی و ایمنی و سلامت و فلزات گرانبها انجام و مورد آزمون قرار گرفته است.

عاقلی در پایان گفت: در این بازه زمانی هزار و ۱۳۵ آزمون نمونه از مراکز تولیدی سطح استان کرمان انجام شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز