دعوت استاندار کرمان از سرمایه‌گذاری برای راه‌اندازی سیلوی مکانیزه

۱۴۰۰/۰۱/۱۵ - ۱۴:۵۰:۰۴
کد خبر: ۱۱۵۹۹۰۳
دعوت استاندار کرمان از سرمایه‌گذاری برای راه‌اندازی سیلوی مکانیزه
استاندار کرمان گفت: از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این حوزه به ویژه سیلوی مکانیزه استقبال خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ علی زینی‌وند در کارگروه ساماندهی گندم، آرد و نان استان کرمان با اشاره به قیمت خرید تضمینی گندم اظهار داشت: گندم تولید شده استان باید تا حد امکان و به نفع کشاورز خریداری شود. وی همچنین انجام مکاتبات برای افزایش قیمت خرید گندم را مورد تاکید قرار داد و گفت: در صورت تعیین قیمت جدید در آینده مابه التفاوت آن به کشاورزان پرداخت شود.

استاندار کرمان ادامه داد: در جنوب استان کرمان نیازمند ساخت سیلوی گندم هستیم و از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این حوزه به ویژه سیلوی مکانیزه استقبال خواهیم کرد. زینی‌وند خاطرنشان کرد: خرید و نگهداری استاندارد گندم باید در تمام شهرستان‌هایی که تولید محصول دارند راه‌اندازی شود.

براساس این گزارش ماهری مدیرکل غله استان کرمان نیز در این جلسه از خرید مجموعا 120 هزار تن گندم معمولی از مناطق شمال و جنوب استان طی سال گذشته خبر داد و گفت: 40 هزار تن گندم دوروم نیز از شمال استان کرمان خریداری و به کارخانجات ماکارونی ارسال شد.

وی سرانه مصرف و نیاز سالانه استان کرمان به گندم معمولی را 340 هزار تن اعلام کرد که 120 هزار تن آن در داخل استان تامین می‌شود. ماهری همچنین به کیفیت گندم جنوب استان و حمل و ترانزیت ریلی گندم در استان اشاره کرد.

مدیرکل غله استان کرمان، پیش‌بینی تولید گندم امسال جنوب استان را 145 هزار تن و شمال استان را 120 هزار تن اعلام کرد و ادامه داد: 360 هزار تن مجموع ظرفیت ذخیره‌سازی گندم در استان است که با احتساب انبارهای کارخانجات، بالغ بر نیم میلیون تن امکان ذخیره‌سازی استاندارد گندم را داریم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز