مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان:

مطالبات فرهنگیان کرمان تا ۲۰ فروردین پرداخت می‌شود

۱۴۰۰/۰۱/۱۶ - ۱۴:۰۴:۵۳
کد خبر: ۱۱۶۰۳۶۳
مطالبات فرهنگیان کرمان تا ۲۰ فروردین پرداخت می‌شود
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: مطالبات باقی مانده فرهنگیان تا ۲۰ فروردین پرداخت می‌شود تا دیگر مطالبه‌ای از سال قبل نمانده باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ احمد اسکندری نسب در اولین نشست مجازی اعضای شورای معاونان اداره کل با اعضای شورای معاونان آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان در سال ۱۴۰۰، با بیان اهمیت جدیت در کار و تلاش، گفت: امیدوارم با همدلی و عزم راسخ همه ما بتوانیم سبب سربلندی بیشتر آموزش و پرورش شویم.

او افزود: تلاش بی وقفه همکاران‌مان در حوزه مالی و پشتیبانی سبب شد، ۲ فروردین ۱۴۰۰ پرداخت مطالبات انجام شود که مابقی هم قبل از ۲۰ فروردین پرداخت می‌شود تا دیگر مطالبه‌ای از سال قبل نمانده باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان، عنوان کرد: با وجود همه مشکلات و تنگنا‌ها در سال ۹۹ افزایش و جذب نیروی انسانی خوبی داشتیم که باعث شد کمبودی در این خصوص نداشته باشیم و نیرو‌هایی که جذب شدند، بخش عمده‌ای از نیاز آموزش و پرورش را تامین می‌کنند.

اسکندری نسب افزود: در حوزه جذب کمک خیران بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان جلب مشارکت داشتیم، پروژه‌های زیادی انجام شد و فضا‌های نیمه تمام بسیاری هم تکمیل شد.

اوبیان کرد: در خصوص تحقق عدالت آموزشی و ارتقای کیفی آموزش دانش آموزان هم اقدامات ارزشمندی انجام شده و امیدواریم تا پایان سال تحصیلی جاری همه دانش آموزان به آموزش کیفی دسترسی داشته باشند، نباید دانش آموزی باشد که از وضعیت آموزش وی، بی خبر باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان بیان داشت: معاونان در سال تحصیلی گذشته بیشتر مناطق و شهرستان‌ها را نظارت و بررسی کردند و رصد وضعیت آموزشی دانش آموزان در دستور کار همه آن‌ها قرار گرفت و حضورشان در شهرستان‌ها و مناطق پررنگ بود.

اسکندری نسب با اشاره به اینکه در بهار باید انگیزه ما هم چند برابر شود، گفت: برخی خطا‌های مدیریت سبب ضعف در کار مدیران می‌شود، از جمله درک نکردن روشن از هدف ها، نداشتن شناخت کافی از اهداف، بی توجهی به مشکلات و ناتوانی رتبه بندی مشکلاتی که در مجموعه وجود دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با انتقاد از مدیران و روسایی که فقط مشکلات را فهرست می‌کنند، گفت: نقش مدیریتی ما این نیست که فقط مشکلات را بازگو کنیم، مهم این است که مشکلاتی را که حل کرده ایم فهرست و بازگو کنیم.

اسکندری نسب تصریح کرد: اگر توانایی حل مساله را نداشته باشیم به اهداف دست نیافته‌ایم و مدیران اثربخش آن‌هایی هستند که برای تحقق اهداف، همه افراد زیرمجموعه خود را در یک مسیر قرار می‌دهند و هم سو می‌کنند و از همه ظرفیت‌های درون و برون سازمانی بهره می‌گیرند.

اسکندری نسب بیان داشت: امروز همه ما مسئول تحقق اهداف و مسئولیت‌های خود هستیم، برای تحقق این ماموریت و مسئولیت نیاز به پشتکار و جدیت است، رویکرد‌های ما باید بلند مدت و آینده نگر باشد، در آموزش و پرورش تبدیل به احسن کردن املاک، اقدامی ماندگار است که درآمد پایداری هم ایجاد کرده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: اجرای سند تحول بنیادین از مهمترین برنامه‌های در دستور کار است که باید به طور جدی دنبال شود و از همه ظرفیت‌ها برای تحقق آن استفاده کنیم، سند تحول بنیادین مورد تاکید رهبری است که همه زیرنظام‌ها و ساحت‌های مطرح شده در آن به ارتقای وضعیت آموزش و پرورش کمک می‌کند.

اسکندری نسب با بیان این که بهبود و ارتقای صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان در طول تابستان باید دنبال شود، گفت: تحول در مدرسه و تبدیل مدرسه به کانون اصلی فرهنگی - تربیتی محله و یک سازمان یادگیرنده باید مورد توجه باشد.

او همچنین بر پیگیری اجرای ۲۵ بسته تحولی، ورود معلم به نظام تعلیم و تربیت فقط از طریق دانشگاه فرهنگیان، اجرای زیرنظام‌های سند تحول بنیادین، ارتقای نظام آموزشی در شرایط بیماری کرونا، افزایش شایستگی‌های آموزش در فضای آموزشی و تقویت پیوند‌های شبکه‌ای میان همه سطوح در آموزش و پرورش، تثبیت مالکیت و صدور سند تک برگ برای املاک آموزش و پرورش تاکید کرد.

نظر شما