استاندار کرمان:

قصدمان ساماندهی حاشیه شهر است نه زیر و رو کردن زندگی مردم

۱۴۰۰/۰۱/۱۶ - ۱۴:۱۷:۴۰
کد خبر: ۱۱۶۰۳۷۵
قصدمان ساماندهی حاشیه شهر است نه زیر و رو کردن زندگی مردم
استاندار کرمان با تاکید بر اینکه قصدمان ساماندهی حاشیه شهر است نه زیر و رو کردن زندگی مردم این مناطق اظهار داشت: جمعیت قابل توجهی در مناطق حاشیه ای ساکن هستند که با کمک خودشان باید از بلاتکلیفی بیرون آیند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ علی زینی‌وند در حاشیه بازدید از محدوده سکونتگاه غیررسمی شهید صیاد شیرازی در مجاورت منطقه شرف‌آباد کرمان اظهار داشت: حاشیه‌نشینی در کرمان بحث جدی است و اقدامات موثری برای ساماندهی آنها از سال‌های گذشته آغاز شده است.

استاندار کرمان به جمعیت ساکن در این مناطق حاشیه‌ای نیز اشاره کرد و ادامه داد: جمعیت ساکن این مناطق قابل توجه هستند که باید با کمک خودشان ساماندهی شده و از بلاتکلیفی و وضعیت کنونی بیرون آیند.

وی تصریح کرد: قصد ما این نیست که خانه‌های مردم و یا زندگی آنها را زیر و رو کنیم، نمی‌خواهیم بی‌رحمانه رفتار کنیم، بلکه هدفمان ساماندهی حاشیه‌‌های شهر است.

زینی‌وند اضافه کرد: بخشی از زمین‌های این مناطق به صورت غیرقانونی تصرف شدند که باید تعیین تکلیف شوند، همچنین در این مناطق خانه‌هایی نیز ساخته شده‌اند که هویت آنها باید مشخص شده و به روستا و یا شهر ملحق شوند.

استاندار کرمان با بیان اینکه مصمم بر ساماندهی مناطق حاشیه‌ای شهر کرمان هستیم، گفت: مسئولان می‌خواهند به مردمی که در این حاشیه‌ها ساکن هستند کمک کنند و از آنها تقاضا داریم به فرمانداری، بخشداری و یا شهرداری مراجعه داشته و ما را در این کار کمک کنند.

زینی‌وند همچنین از تشکیل کارگروه‌های ویژه ساماندهی مناطق حاشیه‌ای شهر کرمان خبر داد و گفت: سرعت گسترش حاشیه‌های شهر کرمان کاسته شده و به وسیله کاشت درخت و یا حفر کانال محدوده‌های شهری محصور شده است.

استاندار کرمان، ساماندهی حاشیه شهر را نیازمند عزم فرابخشی دانست و گفت: این مسئله را در شورای تامین مطرح کرده‌ایم و دستگاه قضائی بخش عمده‌ای از کار را دنبال می‌کند و هم‌افزایی و اراده جدی وجود دارد.

وی تصریح کرد: ساماندهی حاشیه‌ای که سال‌ها و آرام آرام شکل گرفته کار ساده‌ای نیست و یکباره نمی‌توان آن را سامان داد، اما مهم این است که شناسنامه دقیقی برای این مناطق تهیه شده و نقشه راه داریم و امیدواریم در آینده نزدیک خبرهای خوبی در این زمینه شاهد باشیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز