آتش‌نشانان کرمانی سال گذشته ۹۸۲ نفر را نجات دادند

۱۴۰۰/۰۱/۱۹ - ۱۱:۰۷:۳۹
کد خبر: ۱۱۶۱۹۳۴
آتش‌نشانان کرمانی سال گذشته ۹۸۲ نفر را نجات دادند
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان گفت: پارسال آتش‌نشانان کرمانی ۹۸۲ نفر را طی عملیات‌های مختلفِ امدادی، نجات دادند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ رضا میرزایی، با اشاره به فعالیت‌های سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان طی پارسال اظهار داشت: پارسال ۲۵۹ هزار و ۸۸۰ تماس تلفنی با سامانۀ ۱۲۵ کرمان گرفته شد که معادل متوسط روزانه ۷۱۰ تماس است.

 او افزود: این تعداد تماس در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ با کاهش پنج درصدی مواجه بوده است.

میرزایی تصریح کرد: طی مدت یاد شده، ۴ هزار و ۱۲۰ عملیات امداد و نجات و اطفای حریق در شهر کرمان با کمک نیرو‌های آتش‌نشانی انجام شده که ۹۸۲  نفر طی این امدادرسانی‌ها نجات یافته‌اند.

او بیان کرد: همچنین در سال ۹۹ در شهر کرمان هزار و۶۶۶ مورد آتش‌سوزی رخ داده که از این تعداد ۲۷۴ مورد مربوط به منازل مسکونی بوده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر کرمان گفت: طی پارسال آتش‌سوزی مربوط به منازل مسکونی نسبت به سال ۹۸ با کاهش ۲۹ درصدی مواجه بود.

میرزایی افزود: همچنین طی این مدت به ۲ هزارو ۴۵۴ مورد حادثه امدادرسانی شده است.

او با بیان اینکه متوسط زمان رسیدن آتش‌نشانان در داخل محدودۀ شهر طی پارسال به کمتر از چهار دقیقه رسید، تصریح کرد: این در حالی است که متوسط استاندارد جهانی رسیدن به حادثه، بین سه تا ۵ دقیقه است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر کرمان به اجرای چهار پروژه عمرانی در حوزۀ آتش‌نشانی شهرداری کرمان اشاره و بیان کرد: یک ایستگاه آتش‌نشانی جدید در شهرک شهید مطهری در نظر گرفته شده است.

میرزایی از ساخت مرکز آموزش آتش‌نشانی و مدیریت بحران شهرداری کرمان نیز خبر داد و افزود: همچنین دو ایستگاه شماره یک و دو هم تخریب و بازسازی خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز